27 jun 2006, 23:46

Jeg har haft rigtig meget bøvl med SHG før i tiden. For ca. 4 år siden købe jeg en ny computer via SHG. Der sad et Tyan G9800 pro (radeon 9800pro) kort i PC'en, ganske rigtig som jeg havde bestilt. 
Det hele så ret fint ud da jeg fik PC'en, alt virkede som det skulle, næsten. Første problem opstod, da hardiskene blev utrolige varme ved normal drift. Jeg havde snakket med en sælger over telefonen, som vejledede mig gennem købet. Han havde dog fortalt mig, at kabinetkøler ikke var nødvendigt, men det var det!! Det tog mig nogle uger, at få SHG til at erkende deres fejl i forbindelse med manglende køler. Som plaster på såret sendte de to kabinetkølerer på deres regning, hvilke var ok. Men hvor alt de bøvl med bevis osv... men det skulle blive værre!!
Der var lige det der'sens Tyan grafikkort. Når man spillede 3D spil, blev GPU'en så varm, at man var nød til at lukke spillet ned. Vi snakker 80-90 grader på GPU'en efter ganske få minutter.
SHG sagde, at det var meget normalt, og gfxkortet ikke fejlede noget, men at jeg kunne sende det til RMA, og de ville kikke på det. Selvfølgelig var der i deres øjne ikke noget galt med kortet, det virker jo og blev en smule varmt. Og jeg skulle selv betale regningen.
Så kontakte jeg Tyan support direkte for svar omkring varme problemet. Tyan svarede tilbage, at lige netop det kort jeg sad med, havde køleren forkert monteret. Derfor de voldsomme varme problemer. Jeg bad Tyan om af sende mig dokumentation på problemet, som jeg så kunne sende til SHG. Men SHG var fuldstændige ligeglade, selvom jeg havde beviser på, at kortet havde en køler forkert monteret. 
De hele resulterede i, at jeg igennem en måned konstant måtte sende mails med SHG, frem og tilbage for til sidst, at få medhold i hvad jeg havde fundet ud af. Jeg var nød til at true med bål og brænd før de gik med til en ombytter til andet gfxkort. Det var en ganske forfærdelig periode, eftersom jeg aldrig plejer at hidse mig op, og blive gal på den måde. Men jeg syntes efterhånden, at SHG gik lidt for langt over stregen.
Oven i købet, skulle jeg betale en 300 kroners difference mellem Tyan kortet, og så et nyt Sapphire (som virkede perfekt!) pga. mit Tyan kort var faldet i pris. Der var nemlig ikke noget med, at give mig fuld pris for Tyan kortet, altså den pris jeg havde givet for det. 
Det var en ganske forfærdelig periode på en måned, som virkelig var opslidende, hvilke SHG måske også var interesseret i?!
Så jo da, jeg har absolut haft mit bøvl med IT online handel.
Konklusion:
Dog tror jeg, at SHG har været nød til at ændre på deres kunde politik, eftersom jeg lidt senere fik en opringning i forbindelse med en kundeundersøgelse. Måske SHG lige skulle lære lidt omkring etik og forbruger rettigheder.
EDIT:
Dog har jeg flere gange efterfølgende købt hos SHG uden nogen former for problemer. Men der skulle jeg heller ikke have byttet varen :-)
Mvh. SLL