Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Squigy
Hej, er der nogen der har erfaringer med disse to forhandlere? Er der god leveringstid, service eller er der måske bøvl med dem?

På forhånd tak for hjælpen.

Squigy
Brugeravatar
Af yksa
hej og velkommen.

jeg har kun erfaringer med shg, og der super kundservice.
det eneste problem med levering var at postdanmark fejlsorterede min pakke så den var en uge forsendt.
vis du bestiller lagervarer inden 19:30 for du den som regl også næste dag, hvis du er hjemme.
Af Mollerup
SHG, er billige, men de har meget dårlig service, jeg har været udenfor at købe noget og komme ud i bilen og opdage det var det forkerte, gik ind i butikken og forklaret det, så peger han på et skilt hvor der stod de ikke bytter og det var det.

SHG.DK svarer:

Vi har 1 ud af 100 fjernsyn defekte, desuden er det jo vores hovedpine hvis det går i stykker og ikke din eller Samsung Danmarks.Jeg vil ikke bruge mere tid på dette – Så hvis du ikke vil købe fjernsyn som er købt i udlandet annullere jeg ordren.

De ønskes en god dag.

Læs også her.

http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... W=Mollerup

Alså du skal ikke regne med særligt meget service hos SHG
Brugeravatar
Af yksa
Mollerup skrev:SHG, er billige, men de har meget dårlig service, jeg har været udenfor at købe noget og komme ud i bilen og opdage det var det forkerte, gik ind i butikken og forklaret det, så peger han på et skilt hvor der stod de ikke bytter og det var det.

SHG.DK svarer:

Vi har 1 ud af 100 fjernsyn defekte, desuden er det jo vores hovedpine hvis det går i stykker og ikke din eller Samsung Danmarks.Jeg vil ikke bruge mere tid på dette – Så hvis du ikke vil købe fjernsyn som er købt i udlandet annullere jeg ordren.

De ønskes en god dag.

Læs også her.

http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... W=Mollerup

Alså du skal ikke regne med særligt meget service hos SHG

det er ikke shg's problem.
det er dig der skal tjekke om det er det rigtige produkt du får med ud af butikken som du har bestilt.
men vi har kun dit udsagn for sagen her.

ps dit link duer ikke da man skal logge ind for at se det
Af Mollerup
Hvis du læser SHG svar her.

Hvis det ikke er 100% bevis for dårlig service, så ved jeg ikke hvad er.

PS. Jeg køber IT for over 1 Milion hvert år, så jeg kender mange forhandler.
Af Squigy
Hej og tak for jeres svar. Jeg har kigget lidt rundt omkring på nettet og har fundet flere tilbagemeldinger på, at Shg ikke er så god en handelspartner. Derfor har jeg besluttet at købe hos justbuyit.dk så forhåbentlig har jeg et nyt TV inden for en uges tid. :)
Brugeravatar
Af yksa
Mollerup skrev:Hvis du læser SHG svar her.

Hvis det ikke er 100% bevis for dårlig service, så ved jeg ikke hvad er.

PS. Jeg køber IT for over 1 Milion hvert år, så jeg kender mange forhandler.
nu er det jo ikke shg's forretningsmetoder, men en enkelt ekspedient der tager for det fulde ansvar for hvad han siger og hvad han gør.
ps. jeg er IT-medarbejder/indkøber i et firma og der køber vi også for over millioner kroner i it-systemer årligt og har ikke haft problemer med dem. og det du siger ved vi ikke om det passer da det kun er dit ord for hvad han siger
Af Mollerup
Dvs. at det du siger passer og det andre siger passer ikke?
Brugeravatar
Af yksa
nej nej det er ikke det jeg siger, vi andre ved jo ikke om det der er blevet sagt er sandt.
det kunne jo være at du som hadder shg pumper forklaringen op.
men pyt, Shg er stadig populær iflg. mine øjne og de ca. 5.000 besøgende om ugen
Brugeravatar
Af yksa
men hvis det passer lyder det som at den på gældende ekspedient har troværdighed problem
Af Mollerup
Det er ikke mig der har fået den mail, det er en anden på www.recordere.dk

Jeg har handlet hos SHG, siden det lå i et værelse i deres eget hus, Jeg kan huske at var en reol, med alle de gode gamle pirat cd'er på væggen, der var servicen ok, men er bare blevet dårligere og dårlige, det eneste de overlever på er at de er billige, men pris og kvalitet hænger som regel sammen.

Her er lidt mere fra samme tråd, på www.recordere.dk

Jeg har lige spurgt en forhandler hvor de fik TV'et fra...svaret fra forhandleren var:

De er ikke købt at Samsung Danmark, men i et EU land. Jeg mener der medføler manual på følgende sprog: Engelsk, Fransk, Tysk, Svensk, Dansk, Finsk og Norsk. Men ikke noget jeg vil hænges op på hvis det ikke stemmer 100%. (Manual kan hentes på www.samsung.dk)Så hvidt jeg er orienteret er der ingen forskel på om varen er købt i Danmark, Tyskland osv. så længe det er ingen for EU.Da lande som er med i EU er under samme reklamations lovgivning - du kan evt. selv prøve at undersøge om disse oplysninger ikke er korrekte.

Tyder det på parallelimport....skal líge siges at det er en af de store internet butikker?

Er der ikke en måde man yderligere kan checke det på?

Jeg kender mange der er holdt op med at handle der pga. dårlig service, det går som regel godt, hvis der ikke er noget galt, men har man et problem, så får man at mærke at der ikke bliver brugt mange penge på service.
Brugeravatar
Af yksa
Mollerup skrev:Det er ikke mig der har fået den mail, det er en anden på www.recordere.dk

Jeg har handlet hos SHG, siden det lå i et værelse i deres eget hus, Jeg kan huske at var en reol, med alle de gode gamle pirat cd'er på væggen, der var servicen ok, men er bare blevet dårligere og dårlige, det eneste de overlever på er at de er billige, men pris og kvalitet hænger som regel sammen.

Her er lidt mere fra samme tråd, på www.recordere.dk

Jeg har lige spurgt en forhandler hvor de fik TV'et fra...svaret fra forhandleren var:

De er ikke købt at Samsung Danmark, men i et EU land. Jeg mener der medføler manual på følgende sprog: Engelsk, Fransk, Tysk, Svensk, Dansk, Finsk og Norsk. Men ikke noget jeg vil hænges op på hvis det ikke stemmer 100%. (Manual kan hentes på www.samsung.dk)Så hvidt jeg er orienteret er der ingen forskel på om varen er købt i Danmark, Tyskland osv. så længe det er ingen for EU.Da lande som er med i EU er under samme reklamations lovgivning - du kan evt. selv prøve at undersøge om disse oplysninger ikke er korrekte.

Tyder det på parallelimport....skal líge siges at det er en af de store internet butikker?

Er der ikke en måde man yderligere kan checke det på?

Jeg kender mange der er holdt op med at handle der pga. dårlig service, det går som regel godt, hvis der ikke er noget galt, men har man et problem, så får man at mærke at der ikke bliver brugt mange penge på service.
avs det lyder ikke godt, siden jeg ingen problemer har med shg vil fortsat købe hos dem
Af JonasThyssen
Mollerup skrev:SHG, er billige, men de har meget dårlig service, jeg har været udenfor at købe noget og komme ud i bilen og opdage det var det forkerte, gik ind i butikken og forklaret det, så peger han på et skilt hvor der stod de ikke bytter og det var det.
Det var da sjovt, jeg har været ude for præcis det modsatte.

Var inde for at købe en ny køler til mit grafikkort og da jeg kom ud af butikken opdagede at kablet ikke passede, kunne sagtens få den byttet igen.
Af SLL
Jeg har haft rigtig meget bøvl med SHG før i tiden. For ca. 4 år siden købe jeg en ny computer via SHG. Der sad et Tyan G9800 pro (radeon 9800pro) kort i PC'en, ganske rigtig som jeg havde bestilt.

Det hele så ret fint ud da jeg fik PC'en, alt virkede som det skulle, næsten. Første problem opstod, da hardiskene blev utrolige varme ved normal drift. Jeg havde snakket med en sælger over telefonen, som vejledede mig gennem købet. Han havde dog fortalt mig, at kabinetkøler ikke var nødvendigt, men det var det!! Det tog mig nogle uger, at få SHG til at erkende deres fejl i forbindelse med manglende køler. Som plaster på såret sendte de to kabinetkølerer på deres regning, hvilke var ok. Men hvor alt de bøvl med bevis osv... men det skulle blive værre!!

Der var lige det der'sens Tyan grafikkort. Når man spillede 3D spil, blev GPU'en så varm, at man var nød til at lukke spillet ned. Vi snakker 80-90 grader på GPU'en efter ganske få minutter.

SHG sagde, at det var meget normalt, og gfxkortet ikke fejlede noget, men at jeg kunne sende det til RMA, og de ville kikke på det. Selvfølgelig var der i deres øjne ikke noget galt med kortet, det virker jo og blev en smule varmt. Og jeg skulle selv betale regningen.

Så kontakte jeg Tyan support direkte for svar omkring varme problemet. Tyan svarede tilbage, at lige netop det kort jeg sad med, havde køleren forkert monteret. Derfor de voldsomme varme problemer. Jeg bad Tyan om af sende mig dokumentation på problemet, som jeg så kunne sende til SHG. Men SHG var fuldstændige ligeglade, selvom jeg havde beviser på, at kortet havde en køler forkert monteret.

De hele resulterede i, at jeg igennem en måned konstant måtte sende mails med SHG, frem og tilbage for til sidst, at få medhold i hvad jeg havde fundet ud af. Jeg var nød til at true med bål og brænd før de gik med til en ombytter til andet gfxkort. Det var en ganske forfærdelig periode, eftersom jeg aldrig plejer at hidse mig op, og blive gal på den måde. Men jeg syntes efterhånden, at SHG gik lidt for langt over stregen.

Oven i købet, skulle jeg betale en 300 kroners difference mellem Tyan kortet, og så et nyt Sapphire (som virkede perfekt!) pga. mit Tyan kort var faldet i pris. Der var nemlig ikke noget med, at give mig fuld pris for Tyan kortet, altså den pris jeg havde givet for det.

Det var en ganske forfærdelig periode på en måned, som virkelig var opslidende, hvilke SHG måske også var interesseret i?!

Så jo da, jeg har absolut haft mit bøvl med IT online handel.

Konklusion:
Dog tror jeg, at SHG har været nød til at ændre på deres kunde politik, eftersom jeg lidt senere fik en opringning i forbindelse med en kundeundersøgelse. Måske SHG lige skulle lære lidt omkring etik og forbruger rettigheder.

EDIT:
Dog har jeg flere gange efterfølgende købt hos SHG uden nogen former for problemer. Men der skulle jeg heller ikke have byttet varen :-)

Mvh. SLL