Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af martinlk
NOOOOO! Jeg har lige købt PX80. Oh well, det bli'r skærmen jo ikke ringere af. Men nej, jeg aner intet om PX81 -- har ikke hørt om den før nu.
Af Ponduus
Hvor har du læst om skærmen? Kan ikke lige p.t finde noget info om den.
Af TYBO
sikker på det er en ny model...den gamle PX70 var det samme som en PX71....den blev blot solgt i udlandet i stedet ?
Af Ekmani
Mener at 71eren blev solgt bl.a. i UK og Tyskland, nok samme fremgangsmåde her. Synes dog jeg har hørt et eller andet om at der var en lille forskel på den i UK vesion, så tjek lige op det før evt køb.
Men du kan nok være helt sikker på at det er paraelle import.
Af zyckelmaster
Det lyder mest af alt som et salgstrick. De skriver i hvert fald ikke noget som helst nyt omkring PX81 i forhold til PX80.

Mit bedste bud er (ligesom det allerede er nævnt af andre), at der blot er tale om parallelimport af et produkt magen til PX80...
Af thomit
PX81 er en spesialversjon av PX80, beregnet for det britiske markedet og deres Freesat-sendinger over there. Dere kan lese mer om det, og en fullstendig test hos hdtvtest.co.uk

Rettelse: Det er PZ81 hdtvtest har testet - men om det kommer en PX81, kan dere trygt gå ut i fra at det blir en Freesat-optimert versjon av PX80, altså en spesialmodell som ikke er "bedre" enn PX80 utover at den altså er bedre tilpasset det britiske kanaltilbud. Europeiske (E) modeller er likeledes optimert for enkelte lands kanaltilbud.
Senest rettet af thomit 21 aug 2008, 11:36, rettet i alt 2 gange.
Af zyckelmaster
Testen fra hdtvtest.co.uk er på PZ81B - altså PZ-modellen i den engelske udgave). Dansk it lager sælger en PX-model i E-udgaven (altså den europæiske udgave), så det er to ganske forskellige skærme.
Af ChristianKristensen
Havde hørt noget om at den skulle være Full-HD. Men kan ikke rigtig finde noget om det andet end det link.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Fuld HD tvivler jeg virkeligt på at den har. Det er PZ modellerne der tager sig af den del. Som nævnt, så er der oftest tale om modeller der er rettet imod et specielt marked og det kan meget vel tænkes at der ingen fordel er ved at benytte modellen i DK.
Af spacecow
Har lige talt med Panasonic Danmark om dette, og det er en model kun til UK og Frankrig (som jo har weirdo signalsystemer). Den kommer ikke til at virke i resten af Europa med digitale kanaler, kun analog. Desuden kan den heller ikke blive serviceret andre steder end i Frankrig eller UK.

Den har 100% de samme tekniske specifikationer, og det er således kun signaltypen der er forskellig.
Af Neros
Ikke korrekt! Læs understående mail samtale.

---

Hej Søren

Det er godkendt af Boxer i bla norge og sverige, så det kommer også til at virke i DK

Mvh
Kenneth
Panasonic Support

--- Original Message ---

Hej Panasonic.

Boxer tv lancerer snart digitalt tv via DVB-T. Her vil de tilbyde et MPEG4 signal. Jeg kan se, at der endnu ikke er nogle fjernsyn fra Panasonic på deres liste over ”godkendte MPEG4” fjernsyn. Jeg ved også i har en model kaldet PX81, der bruges til MPEG4 over DVB-T i bl.a. Frankrig og Norge. Vil denne model kunne bruges med Boxer tv?

På forhånd tak!
Søren Kirkegård
..............................................................................
Confidentiality Notice The information contained in this Email, and any attachments, is intended for the named recipients only. It may contain confidential and/or legally privileged information. If you are not the intended recipient, you must not copy, store, distribute or take any action in reliance on it. Any views expressed do not necessarily reflect the views of the company. If you receive this Email by mistake, please advise the sender by using the reply facility in your Email software and then delete it.
.............................................................................