Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er heller ikke nemt. Man tror ofte at man blot skal købe en fladskærm, så er lykken gjort, men når Yousee ikke engang formår at formidle kravene til at DVB-C kanalerne kører, så er der lang vej hjem.

Det med CA modulet kan godt være lidt kryptisk at finde ud af på egen hånd.

For mere info om DVB problemerne, kan jeg henvise til vores forumsektion om dette emne:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewforum.php?f=16
Af bimbobo
Ja.. jeg synes det er bar en anden måde til at få pengene ud af lommen.

Jeg fandt denne http://www.befro.dk/shop/viaccess-4-ca-2212p.html

Men da man alligevel skal købe et kort.. så kan man lige så godt købe det hos Yousee.

Men hvad så, når analog signal er lukket og der vil kun være digital?

Mvh
Af bimbobo
bimbobo skrev:Ja.. jeg synes det er bare en anden måde til at få pengene ud af lommen.

Men da man alligevel skal købe et kort.. så kan man lige så godt købe det hos Yousee.

Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
bimbobo skrev:Ja.. jeg synes det er bar en anden måde til at få pengene ud af lommen.

Mvh
For at få den nyeste version af CA modulet bør du købe det hos Sony selv. Ellers bør du i det mindste sikre dig at det er samme version du får hos Yousee og Sony.

I år 2009 lukker det analoge LUFTBÅRNE sendenet - ikke kabel-TV. Det påvirker kun signaler du modtager med en stueantenne. Engang ude i fremtiden vil de analoge kanaler på kabel-TV også lukke, men der er ikke nogen tidsfrist på endnu.
Af bimbobo
Et lille spørgsmål
Hvis jeg bestiller Canal+ Total pakke og vælger Yousee, får jeg en Sagem boks med i prisen..

Gælder TV digital kun Canal+ eller bliver min fuldpakke også "digital"?

Dumt spørgsmål? Beklager på forhånd

Mvh
Af kasper_j
bimbobo skrev:Et lille spørgsmål
Hvis jeg bestiller Canal+ Total pakke og vælger Yousee, får jeg en Sagem boks med i prisen..

Gælder TV digital kun Canal+ eller bliver min fuldpakke også "digital"?

Dumt spørgsmål? Beklager på forhånd

Mvh
Hvis du modtager direkte fra TDC er jeg næsten 100% sikker på at resten også bliver digital, hvis du modtager fra en lokal antenneforening som køber signalet fra TDC er det ikke sikkert - Her i byen sendes TV1000 og Canal+ pakkerne digitalt, og så er der 7-8 andre digitale kanaler, de er dog ved at bygge nettet ud, så det skulle blive fuldt ud digitalt.
Af bimbobo
Ingen antenneforening... Jeg har direkte fra TDC.

Så måske er den også en mulig løsning

Mvh
Af bimbobo
...så er jeg tilbage... og mere i tvivl end nogensinde..
jeg læser reviews og andet for at danne mig en idè, men hvert fjernsyn har stærke og svage sider..

I fraråder Samsung LE32A656 frem for Sony 32W4000..
Andre sider siger at Samsung er på samme niveaue, men har bedre HD.

Andre igen (også i dette forum) siger "køb en plasma" helst Panasonic PX80...også som 37" som passer min plads bedre.

Men... Plasma har også ulemper... reflekser, burn in, dobbelt så høj strømforbrug,fysisk større.
Jeg har en søn på snart 8 som ser fjernsyn rigtig meget, og strømpris er en faktor. Plasma (Pana) bruger dobbelt så meget en Sony LCD.

Så mit vælg burde være en LCD.

Nu er jeg ikke en "prof"... og satser på at have en digital boks snart. Er det ikke godt nok med LCD og digitale billeder? Selvom Plasmaen har bedre "sort"...

Venligst "se bort fra jeres overbevisninger".. men måske en mere "objektiv" vinkel..

På forhånd tak.. igen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det der med strømforbruget må I altså til at få på plads. Plasma-TV bruger ikke dobbelt så meget strøm som et LCD TV i samme størrelse. Når du læser specifikationerne for et plasma TV så er det opgivet som maks. forbrug. Et PX80 bruger omkring 280 W i peakbelastning for et 42" ikke-kalibreret TV og 40 W i mørke scener. Kalibreres TVet så falder forbruget markant.

Og at et plasma TV er fysisk større er vist også en sandhed med modifikationer.
Af bimbobo
Yakken.. jeg mente (med fysisk større), at Plasma er normalt mindst 42", mens LCD er 32" eller mere..

Kan I foklare mig hvordan "kalibrerer" man en LCD eller Plasma? Nu har jeg læst det mange steder, men ikke set en guide eller den nødvendige software/hardware.

Sorry for de dumme "indslag" men jeg er ikke "guru" i det her. :-)
Mvh
Senest rettet af bimbobo 19 aug 2008, 23:02, rettet i alt 1 gang.
Af Ponduus
Kalibrer betyder vel egentlig indstille. Du indstiller tv'et så det viser det mest korrekte billede. Dette kan gøres via en professionel eller via en DVD som kan købes.
Af bimbobo
... når jeg læser reviews af Sony 32W4000 contra Samsung LE32A656, så får jeg lyst til at købe Samsung..

Sonys HD får en dårlig omtale, og SD er OK, men ikke fantastisk. Farvene er gode.
Samsung er OK på alle punkter.. uden store svagheder, på nær en lyden.

Fordele med Sony er, at der er flere tekniske optioner....´

Forhold kvalitet/prisen viser en lille fordel for Samsung.
Da jeg så Sony og Samsung "live", syntes jeg også at Samsung alt i alt var "bedre"... og det skulle være afgørende. Alligevel er der ikke mange i dette forum som "skriver godt" om det.

Er det fordom eller "viden"?

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 813125.htm

http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/so ... 2w4000.htm
Af bimbobo
...jeg skal ud at se på Sony 32W4000, Samsung 32A656 og også LG 32PG6000 i morgen.

Er der ikke kommentar til min sidste post...?

Hvordan talker I de anmeldelser jeg linkede til ...
Har I ikke også det indtryk at Samsung er bedre?

Bare jeg havde plads til mere end et 32".. så var der ikke problemer... en Pana var perfekt.. men det skal være 32" og der er mange at vælge imellem.

Hjælp!! :-)
Af bimbobo
Hej,
jeg var ud at se nogle TV idag (ElGiganten og Fønisk Computer) i Århus.
I Føniks har jeg købt min PC og de har styr på tingene.
Jeg så LG32PG6000, Samsung LEA32A656... i ElGiganten
Der var også Pana 42PX80..

Både LG og Samsung havde gode billeder, men farverne virkede lidt kunstige på Samsung, men kontrasten var bedre end i LGen.

Pana var bedre instillet end sidst jeg så det..

Spørgsmål..... hvis jeg nu kan presse en 37" i stuen og vælger en 37PX80... er det så smart, når fjernsynet ikke er helt ny model.

Billederne er vigtige, men at købe et fjernsyn som er lidt forældet... hvad siger I?

Mit valg er stadig rettet mod Sony 32W4000, men er der en nyere 37" fra Pana i dag eller på trapperne?

Anyway.... LE40A656 i Føniks kærte med Canal+ HD.. og jeg må se det var kanon flot og bedre indstillet end i ElGiganten.

Nu er jeg i tænkepause.