Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Yes endnu en tråd fuldt med spørgsmål om indkøb til et tv.

Jeg har læst et par artikler her på siden, og har søgt lige rundt efter lignede tråde for at se om nogen af mine spørgsmål kunne besvares dér.

De artikler jeg har læst er:

TV- og monitoranbefalinger
Tv købsguide
Hvor stort skal dit TV være?

Jeg skal sidde 2 til 3Meter væk fra fjernsynet, der primært skal bruges til tv kiggeri, måske lidt ps2 (3 når jeg engang køber en) og måske lidt film, jeg kommer dog tættere på tv'et når jeg skal sove bor i en 1værelses og når jeg folder min seng ud kommer jeg nok ca. ½-1 meter tættere på.

Har kigget på dette sony tv:

sony tv

Betingelser for tv'et

Mindst 32"
Ophæng til væggen evt. et der kan købes ved siden af.
Max 6500kr.-
full HD-ready

så vidt jeg har forstået er LCD det smarteste til det forbrug jeg har, ret mig endelig hvis det er forkert.
Hvis i har brug for flere informationer for at kunne komme med et bud så skriv endelig. Jeg skal gøre mit bedste for at oplyse jer om tingene.

MVH

teiz.

Edit: farven på tv'et enten hvid eller sort, gerne et stilrent og flot design. så man lægger lidt mærke til det.
Af Ponduus
Jeg vil da mene, at et 37" plasma tv vil kunne opfylde dine behov på lige fod med et LCD. Desuden er full-hd ikke noget værd på skærme under 46" (mener jeg man plejer at sige).

Du kan købe et tv-ophæng til sådan en karl til omkring 400 bobs, eller der omkring.

Hvis du ikke kan lide designet på Panasonics plasma er der altid LG's :)
Af teiz
tak for det hurtige svar.

hmm nogen specifikke plasma/lcd tv du vil anbefale?
nogen der udemærker sig med gode anmeldelser?

godt du lige fik pointeret det ud med full hd, var nemlig ikke helt sikekr på dette (:

har hørt at LG fjernsyn ikke er så holdbare medmindre man går højere op i pris?

edit: søgte lige lidt på LG og fandt dette plasma, det er godt nok 500kr,- dyrer end mit budget, men det har fine anmeldser og synes faktisk stilen er meget flot.
LG tv'et
Af Ponduus
Prøv at søge lidt herinde på dette forum. Der er massevis af tråde omkring køb af nyt tv :)

Hvis jeg var dig ville jeg også søge lidt på Panasonic PX80 herinde. Det er det bedste tv i, eller omkring, dit budget. Der er masser af tråde om det:)

Kender ikke LG tv'et. Men LG laver generelt også gode plasma skærme :)
Af teiz
jeg har kigget en masse tråde igennem herinde..

px80 er nok lige de der 1000kr,- for meget for mig desværre sætter mit max ved 6500,- medmindre der er en masse meget gode grunde til at smide flere skejsere efter tv'et.

men tak for svaret.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil da mene at det argument, at du får den bedste billedkvalitet er ret godt. Hvis du ikke har råd til PX80 på nuværende tidspunkt, så vent indtil du har. Du får ikke noget TV der kan matche denne model før du når op over 11.000 kr.
Af Ponduus
Kunne ikke være mere enig med Yakken. Du får vitterligt ikke et bedre tv i den prisklasse.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Jeg har lige set, at man kan få et Panasonic PX80 i 37" for kr. 6.590.- og det samme med 42" panel til kr. 6.695.- :)
Af teiz
IT-Bruger skrev:Jeg har lige set, at man kan få et Panasonic PX80 i 37" for kr. 6.590.- og det samme med 42" panel til kr. 6.695.- :)
kan du huske hvor henne ? evt link (: jeg har taget det til efterretning og tror jeg går efter et px80..
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Prøv at kigge her:

http://www.dvdpriser.dk/Products/Listpr ... ubmit.y=17

Jeg tror bare jeg satte en max-pris på 7000.- og dernæst min. 37" og så satte jeg et hak i HD-TV og søgte under Panasonic.

Jeg tror ikke dette TV vil give dig Full HD, da jeg tror max. opløsningen er 1024x720.

Samtidigt fandt jeg også dette under specs: Input Video Formater: 720p, 1080p, 576i, 1080i, 576p, 480p, 480i.

Men måske kan Yakken svare på om det bare er et HD-TV eller hvordan?
Af Ponduus
PX80 er et HD-ready tv. Da man ikke har noget at bruge full-HD til, på skærme i størrelsen 46" eller derover. Med mindre du sidder usandsynligt tæt på :p
Af teiz
tak.

nogen der kan forklare hva forskellen er på et px80 og et px80E ? andet end det er 100kr dyrere?
synes ikk umiddelbart jeg kan se nogen forskel?
Af dd
Det er det samme tv. "E" står for Europa-modellen.