Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mogensen
Hey!

Har tidligere haft skrevet indlæg ang. Panasonic PX80 til kæresten, men hun har slået koldt vand i blodet indtil videre da det helst skal være med DVB-C tuner. Hun har fået at vide at antenneforeningen at det selvfølgelig er en fordel med DVB-C da hun så har cirka 50 kanaler i super kvalitet... og hun vil rigtigt gerne slippe for at have en "grim" boks stående.

Hun har godt nok en NAD "multiremote", så man kan være ligeglad med den ekstra fjernbetjening til digital-boksen, men den kan jo stadig ikke gemmes væk i skabet hvis man vil skifte kanal.

Men hvor meget fladskærm med DVB-C kan man få for omkring 8.000,-?
Jeg ved at en del af SONY's skærme har DVB-C men de ligger typisk også over 10k hvis man skal have et billede der er til at holde ud af kigge på.

Endvidere har antenneforeningen meddelt at Samsung's DVB-C ikke fungerede ordentligt endnu (ihvertfald ikke hos dem?), så der er allerede røget en meget stor fabrikant i opløbet...

Det behøver ikke umiddelbart at være FullHD, da der hverken spilles PS3 eller ses BlueRay i lang tid fremover... Ville nok også være en tand for godt hvis man kunne få FullHD + DVB-C til 8-9k eller?
LCD/Plasma?... Helst plasma da det der ses mest af er film, men igen så kan man vel ikke få det hele :-/
Af fhebo
Hej.

Nu skriver du ikke hvilken skærmstørrelse du ønsker men med 37" er det muligt at få indbygget en DVB-C tuner (og MPEG4) i en Sony KDL-V4500

Det er ikke fuldHD men skulle have et rigtigt godt billede. Ikke mindst når det kører DVB-C.

Pris:
7.799 hos Wupti.com.

Eller til 7.970 hos hifiklubben alt efter preference for forhandler.
http://hifiklubben.dk/produkter/billede ... _sort.htm]
(Rettelse: Enten har jeg set forkert eller også har hifiklubben rettet deres pris - der står nu 8.990 kr. Beklager.)
Af mejersken
Nu skriver du ikke noget om størelsen ......

men jeg fik min Sony 32w4000 til 7500 kr

Har du set hifipriser.dk

specs. er ikke altid korekte, men siden er god til prissammenligninger
Af k.m.
Jeg har ikke lige set den i funktion så det med billedkvaliteten ved jeg ikke lige, men Sony har en model (KDL-40D3500) med DVB-C der kan fås for under 8k. Set på hifipriser.dk ved at søge med DVB-C som krav og 8000 som maxpris.