Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jesper09
Jeg har netop læst anmeldelsen af LG's plasmatv ( http://www.hdtvtest.co.uk/LG-42PG6000/ ). :)

PX80 har vi hørt mange roser om herinde (hvilke jeg kun kan tilslutte mig), men som jeg læser ovenstående artikel, så slår LG'ere på flere punkter PX80'eren - bl.a. ved visning af SD-materiale (som vi nok er mange som bruger størstedelen af vores tv-kiggetid på), men dog ikke på sortgengivelse og skulle også have en smule mere retention end Pana'en.

Er der nogle af jer, der har IRL erfaringer med dette LG tv - evt. har set dem oppe imod hinanden??

LG-42PG6000 står i øvrigt til 7700 - 10.000 på pricerunner.dk.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Rasmus har PG6000 til test i øjeblikket, så du kan vente på hans konklusion.
Af Nick_S
Omkring sortniveauet kan man godt se at panasonic er en lille smule mørkere. Det er dog ikke så afgørende syntes jeg, da sort som sådan bliver sort "nok" på LG'en.
Og ja, LG'en lider lidt mere under retention, end de fleste pana modeller. Der forekom igår retention efter at have set håndboldkamp. Gik dog væk efter 15-20 sekunder.
Ved ikke om jeg syntes at LG'en ligefrem slår panasonic'en på SD gengivelse, men den gør det ihvertfald rigtig rigtig godt! Meget behageligt og pænt billede kan nemt opnåes ved brug af Biograf indstillingen.

Så har LG'en naturligvis sin meget iøjenfaldende force i form af designet og de lidt overlegne tilslutningsmuligheder, og ikke mindt brugerflade.

Syntes personligt at man gør et godt køb i begge TV :)