Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dane
Min skærm er en 2709W altså 27" modellen. Den er helt ny så mon ikke det er rev 0. Jeg ser ikke nogle misfarvninger på den.
Af Flemming2000
Hej Myth,

Jeg har været i den samme situation som dig. Efter rigtig lang tids søgen fandt jeg den rigtige skærm:

NEC MultiSync® LCD2690WUXi

http://www.nec-display-solutions.com/c/ ... p=all.html

Jeg bruger den til: Photoshop, WoW, FPS (crysis, Counter mv.) Cinema 4D, billedredigering, browser + 1000 andre ting. Siden købet har jeg været SUPER glad for den.

Rent teknisk har jeg dog 2 bemærkninger til den som ikke betyder noget praktisk for mig.

1. Lidt backlight bleed. (lyst område i kant af skærmen). MEN det kan kun ses ved TOTAL sort billede. Og hvem sidder og glor ind i en sort skærm? Jeg gør hvertfald ikke..

2. Dot Pitch. kommer man ind på en afstand af 10-20 cm af skærmen kan der ses Dot Pitch. Men igen, jeg sidder ca. 80 cm fra skærmen og bemærker det aldrig.

Om man vil give prisen for denne skærm er et meget personligt valg. For mig stod valget mellem denne og EIZO's highend modeller.

Håber at have hjulpet dig lidt på vej...

MvH
Flemming
Af Myth
Tak for dit input! Rart at høre fra en der har valgt en god skærm og også fik hvad han ville have! Jeg vil kigge lidt nærmere på den wuxi :)