Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tib
Hvilken størrelse skal mit nye PX80 tv være? ansigtet vil vel være omkring 1,75 - 1,80 væk fra skærmen...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad har du tænkt dig at vise på skærmen?

Til digitale kilder er 42" en udmærket størrelse, men hvis du kun skal se analogt TV, så ville jeg nok gå efter 37" modellen.
Af Tib
Tak for svar! :)

Jamen jeg ser meget film...har ingen blu-ray afspiller, så det er primært dvd og film fra computeren - regner godt nok med at anskaffe mig et dvi-hdmi kabel.

Ind til videre tror jeg også det bliver analogt signal til almideligt fjernsyn, men det er nok mest fordi jeg ikke lige ved hvordan man sætter det digitale op.

Er det så en 37" jeg vil blive mest glad for. Det er mest bare fordi jeg ikke vil blive skuffet. 42" lyder jo bedre inde i hovedet ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så snart du smider DVD/PC/mv. over på skærmen, så kan du sagtens benytte en 42" skærm. Der er blot en del støj på analoge kilder (din PC betragter jeg ikke som en analog kilde selvom den er tilsluttet med VGA kabel), som vil være mere synligt på en 42" ift. en 37", men det kan man nok leve med.

Dit kildemateriale på PCen er jo digitalt og der går ikke noget synderligt tabt ved brug af VGA kablet. Det samme kan dog ikke siges om analogt TV, som nok nærmere er dér du vil opleve problemer.
Af zyckelmaster
Hvad angår analog signaler, så er der igen meget stor forskel på kvaliteten af signalet. Hvis du fx ser en film eller en af de nyere serier optaget i 16:9 format, så vil billedet ofte stå meget flot selv med et analogt signal. Fodbold på 3+ eller gamle serier er derimod ikke nogen ubetinget nydelse!!!

Med andre ord skal du også overveje, hvad du ser af tv.