Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cyber Andy
Hej Eksperter !! :)

:) Nu kom jeg endelig ind på siden og må simpelthen få nogle Gude tips 8)

Det er sådan at jeg har mig en LG1980Q, som jeg er meget glad for - men en i familien ønsker at overtage den. Så der har jeg en god mulighed for at anskaffe mig en helt ny! Er ret tilfreds med designet hos LG.. Touch knapper osv. Flot :)

Er lun på en 24" Widescreen, da jeg også har pladsen og behovet. Prisen skal max være 5000. Helst under..

Jeg skal bruge skærmen til alment brug, men jeg er kræsen med Farver og kontraster. Billedet skal stå rigtig lækkert og helst med dybde. Billedredigering roder jeg med og Spiller også. Pixelfejl tolereres desværre ikke.. vil helst have en fejlfri!!

Skærmen skal have:
- S IPS eller S PVA Panel
- DisplayPort
- HDCP
- DVI Indgang
- Skærmhøjtalere er IKKE nødvendigt!
- 1920 x 1200 Opløsning i 60 Hz
# Evt muligheder for tilslutning af min Yamaha DVD-S661 afspiller (har HDMI udgang..) Måske kan et forbindelses-stik gøre underværker? (Skal ikke bruge lyden til skærmen fra DVD afspilleren.)

Fedt hvis skærmen kan vise billedet som det der sendes ud direkte fra video kilden, uden at scalerer om (Playstation 3, DVD afspilleren eller Geforce grafikkortet)

Har kikket på en http://accessories.euro.dell.com/sna/pr ... sku=147255

Har set en gut herinde der har Dell modellen 2407, men skriver at den har noget laggin' ? Denne er lidt nyere, jeg ved ikke med min viden om dette er forbedret. Desværre kan man ikke se skærmen før man køber hos Dell ::l

Håber i kan hjælpe mig :)

Mvh Andy
Af Myth
Jeg har en tråd kørende om helt det samme, og skal også bruge en god 24/26 tommer..

Der er en del problemer med den Dell skærm, og det er der også en tråd om her på forum.. mange afventer en revision a01 af skærmen, men den har ingen fået endnu, så vi ved ikke om den revision er forbedret.

Samsung har en T240, som ser god ud, men også har meldinger om problemer.. og så er jeg ikke selv kommet videre med hvad man så skal tage.. måske den LG 24" med Sips panel.. men kan ikke finde nogen tests af den :(
Af Cyber Andy
Ahh, jeg prøvede ellers at undersøge lign. emner - men tænkte jeg måtte oprette en for min situation. Ellers er jeg 120% indforstået med at der kan opstå alt for mange "ens" tråde :o)

Men hvad skal vi så gøre? Hvilke problemer har den DELL skærm?
Af Cyber Andy
Men øv

Jeg står og skal træffe et forholdsvis hurtigt valg.. Yaffe, hvad vil du sige?
Af Cyber Andy
Hvis man fandt sig en 22 tommer LCD.. vil der så være en bedre end denne DELL 2408 ? Kvalitets mæssigt osv
Af Myth
Det er ikke så meget input lag folk har problemer med, men prøv at se denne tråd:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=6166
og på Dell's forum!

Personligt er jeg gået på jagt efter mere info om Lg's 24" for hvis man kan få den med et godt panel og den yder som den skal.. så er det jo den man skal have..
Af Cyber Andy
Hvad hedder den LG du tænker på :)
Af Myth
Det er den der hedder: LG W2600HP-BF

Men ved ikke mere om den, end de få oplysninger jeg kan se hos forhandlere..
Af Cyber Andy
Hmm, den kan jeg ikke finde på LG's side.. Men den er 26" tommer ikke? Lige stort nok...
Af Myth
Det er sørgeligt!

Utroligt det skal være så svært at finde en god skærm til "alm" brug..

Jeg synes det er lidt bekymrende at så mange skærme fra store mærker er direkte defekte. I din artikel bliver der dog skrevet positivt om en lidt billigere eizo, som måske kunne være interessant.. ellers er det nok dem jeg har linket til her og i min egen tråd jeg må i i butikker og se om jeg kan få lov at teste lidt inden et evt. køb..