Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af klog_joe
Mine forældre søger et 32" philips til max 5000 kr. Det skal være istand til at modtage digital tv(DVB-T right??).. Jeg har søgt lidt men ikke været i stand til at finde et. er prisen en stor forhindring?

Der er ikke så meget andet end de generale krav; som ok billedekvalitet, dvb tuner etc. Nogen forslag??

Udover det har jeg læst lidt herinde og fundet ud af at der skiftes fra MPEG-2 til MPEG-4 i 2012. hvad har det af betydningen for et køb af TV nu?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har hun kabel-TV eller stueantenne?

DVB-T: Stueantenne
DVB-C: Kabel-TV

Hvorfor skal det være Philips? Deres billige TV er ikke noget specielt.
Af klog_joe
Det var mig der sløsede lidt i informationerne.

Vi kører via en almindelig parabol (altså ikke digital), og via en almindelig husantenne (nyopsat antenne istand til at modtage digitalt).

Mht. hvorfor det skal være philips forholder det sig således, at mine forældre er således, at hvis jeg kommer og anbefaler dem et toshiba spørger de hvorfor det ikke er Philips, og da jeg købte mit eget Samsung tv spurgte de: Er samsung ikke noget skrammel.

De har haft deres seneste Philips i 19 år og har været fint tilfredse med det. (skulle det være et andet mærke kunne et Sony måske gå, men så har de også strukket sig)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis I har parabol, så har I formentlig en ekstern boks. Denne boks er en digital ekstern DVB-S tuner, og derfor skal Tv'et ikke kunne noget specielt for at modtage signalet. Det er allerede modtaget af jeres parabolboks og sendes blot videre til Tv'et.

Husantennen kan I modtage digitalt på ved at kigge efter en DVB-T tuner.

Umiddelbart vil jeg mene, at Sony er et bedre bud på et godt Tv i denne prisklasse, selv om man ikke får alverden.
Senest rettet af Rasmus Larsen 12 aug 2008, 12:24, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
DVB-S tuner mener du vel. Ellers er det en syg parabol der har sig.
Af klog_joe
Vores parabol er ikke digital (endnu, bliver den vel med tiden).. Men har i nogen bud på et TV? Jeg ved godt det ikke er alverden man får : )