Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rodyfish
Nu når jeg er startet herinde, så kan jeg ligeså godt få alle mine spørgsmål luftet! :).

Har bare ikke kunne finde noget sted på nettet hvor man kan se størrelsefoholdet mellem en 19" og en 20"w.
Så mit spørgsmål lyder: Er der nogen der har et billede/link så jeg kan blive klogere!

Har nemlig en ide om at 22" blir for stort!

Hilsen Rodyfish
Af Cyber Andy
Én tomme er 1,25 cm.. så det er bare at forstille sig en lille kant hele vejen rundt :)
Af Rodyfish
Ja ved det godt men det kan godt snyde idet 20'eren er wide!

Kan også være jeg bare skal opsøge en computershop :).
Af muttleydk
Cyber Andy skrev:Én tomme er 1,25 cm.. så det er bare at forstille sig en lille kant hele vejen rundt :)

Da jeg gik i skole var en tomme nu 2.54 cm..
--

Desuden skal man huske på at skærmarealet på en 16:10(wide) er mindre and skærmarealet på en 5:4 ved samme antal tommer..

Så en 19" 5:4 skærm har ikke _meget_ mindre skærmarealet end en 20" 16:10 dog har en 19" med 1280x1024 noget større dotpitch end en 20" 1680x1050, så teksten på en 19" er noget større end på en 20" wide

Jeg syntes personligt at teksten på min 20" wide er for lille.. og jeg køber snart ny skærm af samme årsag.. men nu ser jeg så heller ikke så vildt godt mere.. men pas på, det er surt når man får hovedpine af ens skærm fordi teksten er for lille :)

tror det er en god ide at se dem live i en butik.. og se nu på windows tekst, og ikke en eller anden dum demo..