Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Myth
Hejsa

Jeg har nu i længe haft en Dell 2007WFP som jeg synes er blevet lidt for lille.. jeg bruger den til en masse World of Warcraft, internet browsen og så spiller jeg lidt Crysis, Americas Army og Medal of Honor m.v når der lige er lyst til lidt action og kører lidt i de nye bilspil når de kommer.

Jeg har kigget meget på 24" og 26" skærme rundt på nettet, men har svært ved at danne mig et fornuftigt billede af hvilken skærm der giver mig et billede der ikke er dårligere end det jeg er vant til og hvor skærmen ikke er udført i en markant dårligere finish.

Jeg overvejer Samsungs nye T240 / 260 evt. i HD versionen men kan ikke finde meget info om dem der afgør om det er det rigtige valg. Har i andre forslag? Prisen er ikke så relevant, men vil gerne blive under de 6k kroner..

Hvis man vælger HD versionen, er der så nogen der ved om der er alm tuner i dem? på billeder kan jeg se at der er antenneindgang på 240HD men ved ikke om det et noget værd..
Af Myth
yakken skrev:Har du overvejet at hver enkelt pixel på en 26" bliver meget stor?
http://www.flatpanels.dk/hvad.php#16
Ja, jeg har lagt mærke til at 26" ikke har en bedre opløsning en 24"' skærmen.. men jeg sidder mellem 80-120 cm fra skærmen alt efter hvor på bordet jeg har den stående så jeg regnede faktisk med at jeg ville opleve de 2 ekstra tommer som bedre end det højere dotpitch.. Eller tager jeg fejl i at afstanden fra skærmen ændrer op hvordan man oplever pixel størelsen?
Af Myth
Er der slet ikke nogen der har købt en af de samsung skærme og har en mening om dem? eller andre 24/26 tommere som de kan berette lidt om? evt. et link til en test af samsung'en eller lign?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg kan sige god for T220, som er 22 tommer versionen af Samsung skærmen. Det er en fornuftig TN baseret skærm, men du går jo så fra en S-IPS til en TN baseret skærm, og det tror jeg du vil opleve som et skridt ned.

Et bedre bud synes jeg ligner Dells 24 tommer - alternativt deres 27 tommer, hvis du ønsker en stor skærm.
De kan findes på Dell egen side: www.dell.dk
Af Myth
Jeg ville egentligt også gerne have en Dell igen, da jeg har været meget tilfreds med den jeg har.. MEN er det ikke den Dell 24" som der er en kæmpe tråd med problemer om ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, desværre har både 2408 og 2708 problemer med inputlag.
Af Myth
Er det blevet bedre med den nye revision som de skulle være begyndt at sende ud? For ellers er det jo nok desværre ikke det bedste valg.. selvom den ser tillokkende ud til 4700,-

Hvad er der af gode alternativer? HP har alle glossy overflade så vidt jeg kan se, og så er der vel nærmest kun BenQ tilbage eller Samsung.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal nok tjekke Dells eget forum for at få dugfriske meldinger om skærmene.

Samsungs skærme er bestemt heller ikke uden fejl. Jeg har hørt om flere tilfælde hvor 24" skærmen udsendte høje hyletoner med mindre lysstyrken var på mere end 90%.
Af Myth
Der er faktisk ingen på dell forumet der har fået den nye revision a01 af den 2408'er endnu..

Suk.. hvorfor skal det være så hårdt at være god ved sig selv :(
Af Myth
Jeg er i min søgen stødt på en LG W2600HP-BF, som står oplyst til at have et S-IPS panel, jeg kan dog ikke slå den op på panelsøgeren her på siden. Nogen der kender denne skærm, for jeg kan ikke finde nogen tests af den.. kun en lang snak i et forum om at LG skulle være kendte for at påstå det er S-IPS og og så sælge noget TN værk..
Af Dane
Jeg har lige modtaget min nye Dell 2709W for en uge siden og er indtil videre meget tilfreds med købet. Det eneste jeg indtil videre har justeret er brightness som selv på 0 er en anelse i overkanten. Især ved alm. brug i et dunkelt rum.

Jeg har ikke bemærket input lag i de spil jeg har spillet(FPS og RTS). Jeg trænger dog nok snart til at få udskiftet mit aldrende Ati X1950 Pro grafikkort for at kunne trække alt i 1900x1200 men det kan man jo ikke klandre skærmen for :p

DVD film og Full HD trailere står super godt. Jeg skal have koblet en PS3 på indenfor alt for langt tid og regner bestemt med at det også er iorden.

Jeg sidder ca. 80 cm. fra skærmen og er imponeret over det store areal jeg nu råder over. Det slår med mange længder min gamle 19" CRT, som jeg efterhånden skulle rykke tættere og tættere på. Sikkert alderen der trykker både på mig og skærmen O_O
Af Cyber Andy
Hvem ved at der kommer en opdatering til 2408 skærmen, såkaldte A01 ??
Af Myth
Den LG som jeg har kig på er denne her:

http://www.lge.com/products/model/detai ... _1_6.jhtml

Ifølge LF har den et Sips panel, 178 graders betragtningsvinkel i forhold til de 170 de oplyser på de andre skærme med TN paneler.

Dane > Kan du se om den skærm du har fået måske er en revision a01? Der er så mange der har fået den 24'er med misfarvninger, og så meget input lag at det at bruge musen allerede var et problem og jeg tør ikke tage chancen før jeg er sikker på at de har fået løst problemerne.