Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Davs!

Jeg vil meget gerne smide min gamle CRT skærm ud, men bliver jo nødt til at have en anden skærm i stedet for!

Det skal være en 24" bredformats skærm.
Den må helst ikke koste mere end 2,5 kilo. (ok, 2,7k hvis det er det der gøre den store forskel).
Der skal være DVI (eller HDMI der kan konverteres til DVI).
Jeg har læst anmeldelsen af BenQ G2400WA her på siden - men skidtet har hverken højdejustering eller noget! Kun tilt! Så den er hvertfald ude (har heller ikke DVI).

Siden jeg er så nærrig går jeg ud fra at jeg til så få penge ikke kan få andet end et TN-panel.

Derfor har jeg selvfølgelig kigget på Samsungs 245B.

Jeg har set skærmen og prøvet at bruge den, og er nogenlunde tilfreds med den. Farverne kan jeg sagtens leve med. Betragtningsvinklerne er dog ikke i toppen, men det kan jeg jo blive nødt til at acceptere til så få penge.

Jeg tror mit spørgsmål er om der fåes en bedre skærm end 245B'eren til absolut ikke mere end 2,7k og helst ikke mere end, 2,5k.

Kig evt. her:
http://edbpriser.dk/Products/Listproduc ... 5=&x=7&y=8
Undskylder link-længden!
Af gummiand
Okay, så den har alle indstillingsmuligheder og et bedre panel på alle områder? Den er simpelthen bare bedre eller hvad? :)

Hvad er desuden forskellen på 245B og 245B Plus?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, skærmen har ikke pivot osv. men panelet er klasser bedre end det TN panel som 245B er udstyret med. Til prisen er den svær at slå.

Jeg kan ikke se hvad 245B+ byder på af ekstra features.
Af gummiand
Angående den skærm du linker til... jeg kan læse mig frem til at de tilsyneladende har fået blandet nogle TN paneler ind i mellem skærmene og at en bruger fra dette forum også har været så uheldig at få sådan en.
Det gider jeg ikke til at bøvle med og betale porto tilbage for den sags skyld.

Pivot er også unødvendigt.

Hvad nu hvis skærmen skal kunne købes i danmark, hvilken vil så være den bedste?
Bare som eksempel, hvordan vil den så klare sig i mord f.eks. Fujitsu Siemens 24 tommer til ca. 2k. Panelerne er vel ca. lige dårlige?
Af Jointer
Jeg har fornyligt købt en LG Flatron W2452T og den er jeg blevet meget glad for.

Link til edbpriser

Skiftede fra en CRT skærm: Sony GDM-F500R og vender ikke tilbage til den mere.
Farverne er selvfølgelig ikke så "ægte" som på Sony'en, men da jeg mest bruger skærmen til spil, synes jeg faktisk at farverne er mere friske at kigge på.