Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg er helt lost hvad det angår tft skærme og gaming. Jeg spiller tit cs og derfor brug for en hurtig skærm, der kan følge med.

Jeg er udkig på en 19-20 tommer skærm, så hvis i kan hjælpe lille mig, ville det være perfekt :)

Tak på forhånden.

****EDIT

SÅDAN ! :D en LG L227WT-PF (Blank sort) bestilt. Tak for hjælpen.
edbpriser

forresten, lækker site i har kørende her;) takker for hjælpen:)
Senest rettet af ZIJO 07 aug 2008, 14:17, rettet i alt 5 gange.
Af ZIJO
har haft kig på jeres anbefelinger af gamer skærme, men synes ikk at jeg kan finde LG L1982U nogen steder? er det en udgået model ?

Ved ikk med de andre i har på listen, om de er alt for store til et spil som cs.

takker for hjælpen:)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har ikke helt kunnet finde ud af om L1982U er udgået og i så fald hvorfor. Det er muligt at 19" segementet bare ikke er populært nok til at det kan betale sig at lave skærmene.

Ja, Asus' model er også et udmærket bud. Jeg mener ikke at du bør lade dig afskrække af 22" til spilbrug. Hvis din PC kan trække 1680x1050 i 3D så er det en god størrelse at spille på. Counter Strike er trods alt ikke specielt krævende efter dagens standarder.
Af ZIJO
når man spiller med så højopløsning på en TFT skærm bliver så billedet lige så stor som samme opløsning på en crt?

har en q6600 og 8800gt oc, så det bliver ingen problem med at køre cs.

nu har jeg spurgt mange om råd til tft og jeg bliver bombarderet med diverse skærme,:P

De skærme jeg er kommet frem til:

1.) BenQ X2000W
2.) ASUS VW222U
3.) Samsung SyncMaster 226BW

Hjælp :P :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke frygtelig megen forskel på skærmene i denne prisklasse og størrelse. Jeg ville dog udelukke 226BW - dels fordi den har fået en del hug tidligere og dels fordi du kan få Samsung T220, som er en bedre model.

Mine egne favoritter er dog:
LG L227WT og HP w2207h

Sidstnævnet har dog en glossy film på forsiden, som gør at den har mere genskin.
Af TYBO
Hvis du har pengene til det tag den LG som Yakken skriver om...ellers tag den Asus.
Glossy overflader er noget dvævlen har opfundet. Man bliver lynhurtig træt af at sidde og se på sig selv inde i skærmen.

Derudover så skulle du overveje at skifte til CS:S når du nu har hardwaren til det....CS er jo lidt a la Lego :)
Af ZIJO
hehe:) har prøvet css lidt, men det bare ikk mig, venter til cspromod kommer ud:) indtil den kmr ud spiller jeg 1.6:)
Af TYBO
Det er bare noget du lige skal venne dig til.....tog et par måneder for mig...nu vil jeg aldrig drømme om at spille CS igen.
Det er så lamt at man kan skyde igennem alle væggene og granaterne er så primitive og urealistiske.
Af ZIJO
i css kan alle være med, hvor i 1.6 skal man kunne spillet før man kan game mod de store drenge. Man skal vide hvor man kan skyde igennem osv:)

håber at cspromod bliver en success, med css grafik og 1.6 gameplay:)

forresten hvad skal ens fps_max være i css? i 1.6 er den på 101:)
Af TYBO
Har min til 100.
Jeg har selv gamet 1.6 i 6 år så jeg ved godt hvor man kan skyde igennem.
Det passer ikke at alle kan være med i CS:S der er stor forskel på de øvede og de nye....de nye får ikke et ben til jorden.

cspromod har da været ude længe...det er lang tid siden at jeg har spillet det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du har en fladskærm, skal du aktivere V-Sync i grafikkortets software (eller i spillets menu for CS:S vedkommende). I så fald er fps_max ligegyldig, da den automatisk vil køre med det som skærmen kan klare. For fladskærme er den fysiske begrænsning på 60 Hz - UANSET hvad din fps-tæller i CS fortæller dig! Fps-tælleren er softwarestyret, dvs. den viser hvad dit grafikkort renderer. Din fladskærm kan ikke opdatere med mere end 60 Hz.

Traditionelt set så flames jeg når jeg slynger dette ud, så derfor kan skeptikere med fordel læse de artikler vi har om emnet:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1147176677
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1155495101
Af ZIJO
til TYBO: cspromod er kun kommet ud i beta version, beta som slet ikk kan spilles fordi den er så fuld af fejl, men ver. 1.4 er på vej, og den skulle gerne kunne spilles på samme niveau som 1.6 :)

Til yakken: tak en gang til :D