Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der nogle her - ja, det håber/tror jeg jo at der er - som har "fingeren på pulsen" og kan fortælle, om der er en PC-fladskærms-skærm (eller 2), der "stikker næsen frem" som de(n) bedste skærm til foto (20", 2000-3000 kr.`s-klassen)?
Der må gerne være en OK-betragtningsvinkel.
- På forhånd tak O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan se på L2000CP-SF. Den har et S-IPS panel med gode betragtningsvinkler og kan vist fås til ca. 2500 kr.

Det er denne model:
.http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=161267

Alternativt kan du se på den OC Value skærm der kan købes fra England. Den er på 24" og har et MVA panel. Prisen er ca. den samme
Af amarone
- Tusind tak for det :)
MEN af forskellige grunde vil jeg meget gerne også, hvis det muligt, forespørge på bedste skræm i størrelsen 21"-22" - stadig i samme prisleje (2.000 - 2.000 kr.)
Håber det går an O_O
På forhånd TAK.
Af amarone
- Ja, der sku` altså stå 2000 - 3000 kr. :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til fotoredigering har jeg ikke noget bud til dig i den størrelse og pris.
Af amarone
Hmm, nå. Har tænkt lidt over det O-O
Undrer mig en smule, at der stort set ikke er noget af finde på nettet vedr. den LG-skærm, som du foreslår (?)
Men har du evt. set/prøvet den selv?
Ved du evt., om der er en butik i Århus-området, som har den "oppe at køre", så man kan se den der?
Hvad med Dell i 20"-22"-størrelsen: Er de alle for tiden med TN-panelteknologi? Så vidt jeg kan se, forhandler de ikke nogen af de to 20"-skærme mere, som ligger her på siden under "købsanbefalinger" :s .
- Vil det ellers sige, at næste bud på en god skærm i 20"-22"-størrelsen (efter den foreslåede LG), er den Eizo (Eizo S2231W), som bliver anbefalet her på siden, eller er der noget "ind i mellem"?
Burde LG`en i øvrigt ikke med på "købsanbefalings-listen"? O_O
Håber ikke det var for mange spørgsmål :D
Af amarone
- Okay. Har research`et lidt grundigere på nettet.
Det passe jo ikke HELT, at der ikke er noget at finde om den her på nettet. Ja, faktisk kan jeg jo se, at skærme har været anmeldt her på siden også :)
Men hvis du ligger inde med svar på et par af de øvrige spørgsmål som jeg tidligere har stillet, ville det være super :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kender desværre ikke nogen butikker i Århus. Generelt er det ret svært at finde skærmene i butikker. De fleste online-butikker kan ikke have alle skærmene stående.

Dell i 22" genren er alle TN, ligesom 99% af alle andre 22" skærme. IBM har en 22" model med 1920x1200 punkters opløsning, som kører med et PVA panel.

Du kan købe 20" versionen 2007FP fra Dell via pcbuyit.co.uk til gode penge. Der får du også en længere garanti end hos Dell.dk. Du skal dog betale noget mere i fragt, hvilket skal arrangeres via mail-korrespondence med forhandleren.

LGs skærm var egentlig udgået og røg derfor ud af vores liste.
Af amarone
Tusind tak for svar :D

- Der dukker altså endnu et "par spørgsmål op".
Håber det går an O_O

Det kan være lidt svært at se på diverse billeder, men er både Dell 2007FP og LG L2000CP-SF widescreen - eller er de almindelige 3:4?

Ved du hvordan man er dækket med garantien hvis der sker noget med Dell`en - ja, jeg kan se, at der er 3 års garanti hos den forhandler i UK, som du foreslår - men skal den sendes tilbage til England, eller kan man mon levere den tilbage til Dell her i DK?

Hvis man arrangerer fragten pr. mail, med forhandleren i UK, har du så nogen erfaring med, om betalingen stadig kan foregå via VISA?

Har i øvrigt fundet et par anmeldelser mere af LG`en - udover den her på Flatpanels - men den er godt nok en smule afvigende hva` angår modelnummeret. Kan du vurdere hvor meget det betyder? :

http://www.testberichte.de/test/produkt ... 86453.html

Jeg kan se, at LG`en jo stadig figurerer helt ned til omkring 2.200 kr. via edbpriser, men hos alle forhandlerne (også Proshop), ser det ud som om, at den er i "restordre", så det er jo lige spørgsmålet, om den stadig kan fåes, når det kommer til stykket?
Men det må jo selvfølgelig komme an på en forespørgsel 8)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
20" skærme med 1600x1200 punkter er naturligvis i 4:3 formatet.

Du kan med fordel søge her i forum på pcbuyit.co.uk og læse om andres erfaringer med firmaet. Du skal overføre Dells garanti fra England til DK, hvorefter det er Dell Danmark der tager sig at reklamationer.

LG skærmen findes i 2 versioner, men det er KUN den der har det eksakte modelnummer, magen til den vi har anmeldt her, som har et S-IPS panel. Alle de andre har TN. Det er MEGET forvirrende!
Af amarone
1600x1200 er en 4:3. - UPS, jep. Jeg er med O_O

Tak for svarene i øvrigt.

Har søgt lidt her på siden også.
Kan se, at du tidligere også har anbefalet en NEC 20WGX2Pro (for ca. 7 måneder siden). Den gang skriver du, at den ku` fåes til ca. 1.600 kr. Whau. Nu står den til ca. 3500 kr. Det er ellers sjældent at det går så meget "den forkerte vej". Men her er da en undtagelse ;;)

Nå. Tænkerriet fortsætter nok lige "nogle dage" endnu.
Men i hvert fald foreløbig TAK :)
Af amarone
- LG`en er nu bestilt :)
Så må vi se, om de nu også kan få den hjem. Foreløbig er der en 3 ugers ventetid ;)