Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Luffe_24
Hej..
Jeg har forelsket mig i Philips tv'er da jeg er vild med deres design og deres ambilight.
Jeg har så siddet og kigget modellerne igennem (skal siges jeg ikke er ekspert i fladskærme) og fundet mig frem til denne model.
Jeg har ikke kunne finde nogle test af det desværre.
Jeg skal primært bruge det til dvd og alm. fjernsyn.
også senere vil jeg opgradere det til et 37- 42pfl9603.
Men er 32pfl7603 et godt køb eller er der andre i samme prisklasse som i hellere vil anbefale?
http://www.consumer.philips.com/consume ... FL7603D-12
på forhånd tak
Af cannavaro
Ambilight er også noget der fænger mig, og har da selv et Philips Ambilight Tv, og det Tv du nævner er da et helt okay, men Jeg vil nu anbefale dig Panasonic's Px80, som koster nogenlunde det samme, men det findes kun fra 37" og opefter. Det er den bedste skærm til prisen, og har blandt andet bedre kontrast, farvegengivelse og dybde i billedet.. Designet er dog ikke særlig interessant, og her er Philips IMO helt klart at foretrække, Så det er et valg du må tage..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mht. anmeldelser af Philips nye apparater, så håber jeg på at tale med Philips i morgen eller onsdag og arrangere noget. Enten omkring den nye 7000 serie eller den nye 9000 serie. Blot en lille bemærkning i relation til denne tråd.
Af TYBO
Hvis det er lys bag skærmen som I godt kan lide så kan man lave det selv.
Ikea sælger diode lyslister som man kan klistre på i siderne af TVet (Skrå sider som lyser bagud.
Det man gør er så at købe en elspareskinne til TV og sætter diode stikket i denne.

Lyset tænder så automatisk når man tænder TVet og slukker automatisk igen når du slukker TVet på remoten.

Dette giver klart et kraftigere lys i klar hvid.

Løsningen koster 350kr. 50kr for spareskinne og og 300kr for dioder.
Af M-Sniper
HMMMM....

Ambilight funktionen er ikke blot en fast lys kilde...
men skifter alt efter farverne på tv'et.

om man kan lide det eller ej, om man synes det er det rene luft er op til en selv...

er det en fast lyskilde man vil have bag tv'et er ikea løsningen en fin løsning.

det skal også lige siges at en philips tv med ambilight er ikke en low end, men en high end skærm.
det er ikke kun ambilighten man betaler kassen for :)
der er som regl også deres nyeste billed teknologi med i prisen... som man ikke finder på skærme uden ambilight.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... Nej, man betaler også for markedets mest horible farvetemperatur og den mest agressive sharpnessfunktion. Da vi testede Aurea modellen ramte farvetemperaturen næsten 10000 K ;)

Bare så man ikke er tvivl: det var ikke ros...
Af cannavaro
Det giver jeg dig ret i, men man kan i sagens natur sagtens indstille sig fra det alt for tivoli-agtige billede, Som Philips leverer med sine fabriksindstillinger.. Philips topmodeller, (Her tænker jeg på 90-serien) ER rigtig gode skærme, kan der ikke være tvivl om, man skal bare bruge tiden på at indstille det korrekt..