Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af I Like Cookies
Hej Folkens,
har længe haft i tankerne at købe et fladskærmstv, og nu hvor der lige er dumpet et par tilbudsaviser ind af døren har jeg kig på 2 TV'er.

Det ene er Sony KDL-32U3000K fra elgiganten til ca. 4000kr

Det andet er Sony KDL-32D2710 fra Bilka til ca. 5000kr

Nu er dilemmaet så hvilket et af dem jeg skal købe? Så alle råd modtages med kyshånd. Det skal bruges til almindeligt fjernsyn samt til at spille xbox 360 på.

P.S. Hvis i har andre forslag til andre modeller modtages de også gerne, prisen skal dog MAXIMUM holdes omkring de 5000 da jeg ikke er den rigeste i verden.
Af dkawa
Hej, I Like Cookies.

Du vil blive ked af at købe et low-end LCD fjernsyn til <5000. Disse vil UDEN tvivl stå dårligere end en gammel crt skærm.

Hvis jeg var dig, så sparede jeg op en måned mer til et panasonic th37px80
http://hifipriser.dk/Products/Listprice ... &Soegeord=
til 6600 kr ca.

Dette er et af markdes besdte tv i sin klasse (op til 42") til prisen UDEN tvivl.

Du får et hamrende gåodt billede.

Ægte 42p playback ved blueray og den kan modtage 1080p nedscaleret til 720p fra din Xbox.

Dine penge er givet SÅ meget bedre ud på dette tv end de to du linker til.

Dog kan der forekomme phosfor trails da det jo er en plasma skærm :D

Tro mig når jeg siger at 90% af dette forums medlemmer vil til hver en tid tage et px80 over et samsung eller en low-end sony LCD.

Faktisk ville de fleste nok vælge panasonic px/pz80 over hvilket som helst LCD :D

ps. Den i bilka har fået et særligt serienr. fordi de store kæder vil have noget exclusivt. mener jeg nok.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samme historie. Hvis du ikke har pengene til et godt TV nu, så spar sammen lidt længere. Du linker til et TV der koster det samme som det 37PX80 der foreslås. Du får ikke noget der er bedre end PX80 i dette prisleje. End of discussion.
Af I Like Cookies
Hvordan kan du sige at et tv til 4500 koster det samme som et tv til 6600?
Der er en kæmpe forskel som mig, jeg har ingen fast indtægt om måneden da jeg ikke er gammel nok til at få SU endnu, så jeg har INGEN anelse om hvor de ekstra 2000 skulle komme fra.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hmmm... min browser må have spillet mig et puds. Da jeg klikkede på dit link tidligere viste den en pris på 6.400 kr.

Det ændrer dog ikke på at du formentlig vil blive skuffet over kvaliteten af et TV til 4500 kr. Ift. de to første modeller du så på, så vil du dog nok får mere for pengene med LG3000.

Hvis du sætter dine forventninger til TV gengivelsen meget meget lavt, så går det nok . Til Xbox vil den være helt fin.
Af dkawa
Enig med yakken

PG6000 som egentlig er den samme som PG3000 med en HDMI mindre måler sig jo fint med px80.

Ergo 32PG3000 / 6000 må vel siges at være et OK tv til pengene OG væsentlig bedre end de to oprindelige du linkede til.

Faktisk så er jeg selv på jagt efter et nyt til stuen ( 42" )

Kan bare ikke finde ud af om jeg skal gå efter 428xd /px80 / pz80 / E4000

Når vi nu ikke KUN snakker om billedkvalitet og naturtro farvegengivelse og ISF kalibrering, Men at design også spiller en væsentlig rolle, så er jeg selv lidt "forvirret".

basalt set er det nemt nok. Har jeg råd så burde jeg købe pio 428xd , har jeg ikke køb pana px/pz 80/800/ 85. Men Jeg har andre inputs der gør at et plasma tv IKKE er det mest optimale til min stue, desværre.

Yakken, kan du hjælpe lidt her??? Evt i en PM ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Undgå highjacking ;)

Det er ikke en PG model men LG model der linkes til. Det er LCD og ikke plasma.
Af dkawa
whoops ;;)

Lorte produktnavne +- et P/L gør jo meget :D