Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hvitved
Hej

Jeg overvejer at købe et af panasonics nye(ste) plasma tv, og jeg kan se at man kan få 50PZ80 til ca. 11.000 inkl. levering hos krish av (http://krishav.co.uk/store/prodView.asp ... tegory=496) -- hvilket er noget under priserne herhjemme. Mit spørgsmål er nu:

o Vil den analoge tuner fungere i Danmark?
o Hvordan er man stillet mht. garanti osv. -- skal tv'et sendes tilbage til England hvis det skulle gå i stykker, eller kan man sende den til en afdeling i DK?
o Er der generelt noget man skal være opmærksom på ved at købe i England (eller ved krish av)?

På forhånd tak for svaret, mvh

Tom Hvitved
Af kasper_j
Tunerne på et panasonic fra UK virker så vidt jeg ved ikke i DK, ellers skal der ihvertfald være lavet noget om de sidste 3-4 måneder. Bruger du en ekstern tuner som f.eks. en selector er der ikke noget problem.
Af hvitved
Hej Kasper

Tak for svaret -- jeg bruger ikke selector box, så jeg må nok alligevel holde mig fra at købe i UK :-(

Hilsen

Tom
Af Immanuel
Hvad med hvis man bor i sverige? er der så nogle problemer?
Og hvad er det der er problemet?
Af kasper_j
Problemet gælder så vidt jeg ved (og ret mig hvis jeg tager fejl) at man i Storbritanien bruger en anden variation af PAL formatet end resten af Europa - Hvad der teknisk er af forskel, vil jeg ikke gøre mig klog på - Men forskel er der altså, og den gør at den analoge tuner, i Panasonics UK modeller ikke virker i resten af Europa. DVB-T tuneren vil også have visse mangler, mener det drejer sig om manglende tekst-tv og muligvis også problemer med undertekster.

Bruger man en ekstern tuner, er der i sagens natur ingen problemer, så virker tv'et bare som en monitor.
Af Hawkster
Overvejer også at købe Panasonic i england. I england har de et andet PAL-system, men nogle af panasonic modellerne understøtter både PAL I/B/G/L. Så vidt jeg har kunnet komme frem til, understøtter modeller med betegnelsen E efter modelnummeret alt PAL, imens modeller med betegnelsen B efter modelnummeret er UK udelukkende.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er korrekt forstået. Var det et spørgsmål eller en tilføjelse til tråden?
Af Illgor
UPS - Så ikke på datoen :s
Senest rettet af Illgor 25 jan 2009, 21:57, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den her tråd er ca. et halvt år gammel. Mon ikke trådstarter har fundet sig et TV?
Af Hawkster
Jo det er da muligt trådstarter har fundet et tv... Jeg har dog selv kigget efter fladskærm i over to år, og endnu ikke købt... så for mig er det stadig aktuelt :p . Panasonic TH-50PZ80 kan erhverves i England for ca. 8000,-, så du sparer jo så 5000,- i forhold til billigste i DK. Der er så lige råd til en PS3, som du kan få derovre til 2400,- incl 3 spil, og så er der stadig til dielsen for at hente sagerne derovre...