Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kenya1546
[quote="yakken"]Jeg er nu ret sikker på at der ikke var dithering på skærmen, men hvis du vil være helt sikker så spørg endelig løs i forum - det er jo ikke sikkert at alle brugere herinde læser netop denne tråd.[/quote]

Underligt. Når nu Viewsonic også benytter sig af 6bit og så FRC ifølge http://www.viewsoniceurope.com/DE/Produ ... .htm#specs
hvad skal jeg så vælge i forhold til 970 eller 193p+
Var ellers ret sikker på VP930, men blev i tvivl efter den side. Hjælp mig ud af min tvivl :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der er endnu ikke kommet meldinger om dithering på de nye S-IPS paneler fra LG.Philips. Det er tilmed ret hurtige.

Hvordan ser situationen ud lige nu? Er du viillig til at satse på 19 tommer eller 20 tommer?
Af kenya1546
Jeg er ikke meget for at bruge ordet satse når det drejer sig om mine penge :D Men på den anden side vil jeg heller ikke bruge 3500 på noget som jeg aldrig bliver tilfreds med.
Har du navne så jeg kan se priserne på LGphilips, eller kan du skrive nogle priser her?
Om jeg er villig til at få en 20" i forhold til 19", ja det har vel også noget med mit grafik kort at gøre? Lige nu er det geforce ti-4200 128 agp 4x, dog med dvi udgang. Og så vidt jeg har forstået har en fladskærm bedst af, eller man får det bedste resultat ved at køre i skærmens native opløsning, så 19" vil vel sige omkring 1280 og en 20" er vi så helt oppe i 1600 x ?
Hvordan forholder du dig til linket med Viewsonic, som tilsyneladende bruger samme trick som samsung for at opnå de 16,7 mio farver? Er det falsum, er viewsonic lige så meget ud af opløbet til at blive min skærm som samsung er pga dithering?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er dithering og FRC jo ikke det samme. Jeg håber du er klar over hvad forskellen er, ellers kan du læse om det i en af sektionerne på forsiden.

Du kan derfor ikke konkludere at der også er dithering på VP930, blot fordi 970P har det. Alle TN paneler benytter jo også FRC til at opnå de sidste farver, så efter din devise skal alle skærme altså fremvise dithering og det gør de jo ikke.
Af kenya1546
Er helt klar over at dithering og FRC ikke er det samme og det var nu heller ikke der min devise den var, selv om jeg godt kan se at det lyder sådan. Læs hvad jeg tænker og ikke hvad jeg skriver :D kan godt forstå der er forvirring hehe.
Det jeg ville hen til var jo at reelt er der kun 6bit farver på VP930 ligesom 970p og om jeg derfor ikke var tjent med en anden skærm.
Som i foreslog har jeg checket op på LG philips skærme og fandt en LG 2010T. Er det en som kan passe til de krav jeg har opstillet?
KAN mit grafikkort køre skærmen i de opløsninger den kræver?
Har I andre forslag.
Og lige indskudt. TAK FOR HJÆLPEN!!! Håber den fortsætter og resulterer i et køb.
Af mufcdk1974
Rasmus Larsen skrev:Der er endnu ikke kommet meldinger om dithering på de nye S-IPS paneler fra LG.Philips. Det er tilmed ret hurtige.

Hvordan ser situationen ud lige nu? Er du viillig til at satse på 19 tommer eller 20 tommer?
Undskyld denne lille indskydelse, men du ved vel ikke hvad de nye LG med S-IPS paneler hedder Rasmus?
Af kenya1546
Angående indskyldelsen.
Så går jeg ud fra at der er tale om 2010 modellen i 20" version.
Men ja vil da også gerne vide hvad de hedder i 19" OG 20" versioner.
Af kenya1546
LG.Philips LM201U04 er det panel LG's model 2010T kører med.
Når jeg laver panelsøgning på dette panel kommer der modeller frem som stammer helt tilbage fra starten af 2005.
Så går jeg ud fra at det ikke kan være dette panel I skrev om da I nævnte LG philips nye S-IPS panel som alternativ.
Håber I kan finde nogle modeller så jeg kan finde priser på dem, vil gerne snart have den fladskærm.
Mange tak :-)