Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg var solgt, og ville have mig et PX80 efter at have læst herinde et stykke tid. men var nede og kikke på et i Tape Connection, og når jeg sad og så på alm tv, virkede det som om det flimrede.. det var lettere irriterende, så jeg skal finde et andet.
er der nogle der har gode bud.
det skal kobles på et mediecenter og se lidt film, (gerne i HD).. dvd / BR senere.. køber mig nok en wii på et tidspunkt.. og så bliver den sat til computeren.
ellers er det alm tv der bliver set mest af, specielt fodbold.

nogle der har nogle gode bud ?
Af martinlk
Kunne det tænkes at 100Hz var slået fra på den PX80'er du kiggede på?
Af kasper_j
Det med 100hz lyder meget sandsynligt, så flimre billedet nemmelig også ganske forfærdeligt på mit.
Af mbm
Der skulle være problemer med PX80 og PC-tilslutning til HDMI.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det bør nok formuleres så det ikke lyder som en generel fejl. I den afstemning vi kørte tidligere, så var der flere brugere der ikke oplevede fejlen.
Af Beaviz
Jeg er også ret sikker på, at det er 100hz, du opfatter som flimmer. Har du f.eks. prøvet at sætte TVet til 50hz og se om det fungerer bedre for dig?

Jeg havde lidt samme oplevelse i starten med mit PX80. Jeg ved ikke om TVet opfører sig anderledes efter lidt tid, eller om det er mig selv, som har vænnet mig til det nu.

Hvis du oplever 100hz som flimmer, så skal du i hvert fald holde dig væk fra det segment af fladskærme. Men prøv da lige at ændre det på PX80eren, inden du skrotter den.
Af KingGuru
De førsøgte jo også at sælge det til mig dernede i TC.
så de ville ind og sørge for at det var 100hz.. men det var det i forvejen i begge tilfælde.. de forsøgte med en masse andre fix faxerier men intet af det hjalp. de blev ved med at flimre.. ekspedienten sagde at han kun kunne se det hvis han fokuserede på noget bag ved tv'et, men ikke hvis han sad og så på tv'et normalt.. så der må også være forskel på hvordan folk opfatter det.. det var jo heller ikke alle der var irriteret over flimren på gamle tv.. eller kan høre de fleste af dem hyler :)

men de andre tv (LCD) flimrede ikke af hvad jeg kunne se.. selvom det var samme materiale der blev vist hele vejen rundt

(dette var ved alm tv, og hdtv)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
LCD TV er jo også at typen "refresh and hold", dvs. de slukker ikke for lyset imellem hver opdatering - det gør plasma-TV.

Det er typisk kun stavcellerne i dine øjne der kan skelne opdateringsfrekvenser over 50 Hz og disse befinder sig i den perifære del af dit synsfelt - dvs. når du fokuserer på noget udenfor skærmarealet vil lyset fra skærmen opfanges af disse celler.
Af KingGuru
tjaa.. der er vel også en smule forskel i opfattelse. (nogle bruger briller, andre gør ikke) jeg kan i hvert fald sagtens se det når jeg ser alm tv.. primært hvidt var et problem. Men jeg vil da når jeg kommer hjem fra bruxelles gå ned og se på det igen. se om der er noget der kan indstilles så pengene passer.
Hvis dette ikke er muligt, er der nogle der har nogle gode alternativer til PX'eren. Jeg ved godt at det er den alle anbefaler, osv.. men det duer bare ikke hvis jeg opfatter det som flimmerende. det er det trods alt for mange penge til, og jeg kommer klart til at se en del alm tv på det.

KG.
Af dkawa
Jeg er selv i tvivl om hvorvidt jeg skal ud at invistere i et px80..

var også i TC og lure og her synes jeg også at PX80'ern flimmerede, det samme i øvrigt hos elgiganten.

Jeg synes selv at e/w 4000 er et godt alternativ, dog SKAL du fodre den med digitalt TV fra dvb-c eller HD-box, for analogt er ik så godt.

Men med digitalt input syns jeg sort niveauet på sony'en når op på PX 80.

Skal siges at jeg dog stadig mangler at se fodbold på denne skærm, og at det samtidigt vejer tungt i min belutning mellem disse to skærme. og at sony'en koster et par basser mere.. :(

læs mere her:
http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH4 ... libration/
http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH4 ... onclusion/

og her:
http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W4000/Calibration/
http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W4000/Conclusion/
Af KingGuru
dkawa: Siger du til hvis du får kikket videre på det med fodbold på skærmen?

Hvis det IKKE skal være PX80, er der så ingen der har nogle gode bud i den prisklasse til ovennævnte brug?
Af madass32
prøv at se på LG 42PG6000
Af KingGuru
OK.
Ser også meget godt ud.
nu har jeg ikke lige været nede og se det et sted.. kun lige læst på nettet..
men vil jeg ikke opleve samme problem med dette plasma, som det andet?
er det ikke generelt den teknologi der har dette "problem".
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det er ikke sikkert du vil se det på LGs model. Det kan være meget specifikt fra TV til TV.