Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.

Jeg har været lidt hjemme hos de gamle i ferien og set lidt film på deres rimeligt gamle plasma-TV.
Jeg synes det larmer ret meget, hvis man fx har volumen meget lavt, så kommer der en del støj fra TV'et.

Det er ikke et lige så kendt mærke som LG og Panasonic. Kan ikke lige huske mærket.

Er det normalt, at plasma-skærme larmer mere end normale TV? Jeg er ret sart, og det ville være en vigtig faktor i mit valg af TV.

Jeg er dog endnu ikke sikker på, at det skal være en af disse to modeller.
Jeg sidder 1½-2 m fra mit TV, så ved ikke om jeg skal vente og håbe på full-HD til selv de mindre skærme.

Mvh. Martin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad er et "normalt TV", hvis det ikke er plasma?

Der vil altid være en hvis summen fra et plasma TV. Det kan ikke undgås. På visse modeller er det mere tydeligt end på andre og på visse modeller er der ydermere blæsere i bagkabinettet, som kan bidrage til støj.

Hermed ikke sagt at det kun er plasma TV der udsender lyde. Philips har tidligere haft nogle ret triste tilfælde af højfrekvente toner fra deres LCD TV.
Af mhca
yakken skrev:Hvad er et "normalt TV", hvis det ikke er plasma?
Hehe. Ja hvad er et normalt TV idag?....
Jeg mente selvfølgelig på et gammeldags CRT TV.
Af Ponduus
Jeg har et PX80 og har aldrig lagt mærke til støjen. For mit vedkomne kan jeg ikke høre noget ved normalt fjernsyns kiggeri :)
Af furious jt
yakken skrev:Hvad er et "normalt TV", hvis det ikke er plasma?
Du håbede vel på at han svarede lcd, så du kunne lære ham et par ting eller 4 om at plasma er meget bedre :D

Mit pioneer 5090 summer også meget lidt. Kan kun høre det såfremt jeg skruer helt ned og går hen til tv'et, så jeg anser det ikke for noget problem overhovdet.

Mit tidligere tv, et sharp xd1e lcd, summede (LARMEDE) helt sindssygt medmindre jeg skruede helt op for backlight funktionen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det var ikke for at træde i det mht. teknologier, men som landet ligger nu, så er andelen af CRT TV stødt på vej ned. Hvis flertallet har en fladskærm, så er "normalen" jo ikke CRT længere ;)

Så er den flue vist også kn...
Af Bavianen
Har et lg50pg6000, støj.....har jeg nu ikke lagt mærke til... :o
Af furious jt
yakken skrev:Det var ikke for at træde i det mht. teknologier, men som landet ligger nu, så er andelen af CRT TV stødt på vej ned. Hvis flertallet har en fladskærm, så er "normalen" jo ikke CRT længere ;)

Så er den flue vist også kn...
Det var nu også bare gas, det jeg skrev.

Ved godt det er total OT, men kommer der en anmeldelse af pio 5090?
Af TYBO
"Hvad er et "normalt TV", hvis det ikke er plasma? "

Nok nærmere LCD :)
Af furious jt
TYBO skrev:"Hvad er et "normalt TV", hvis det ikke er plasma? "

Nok nærmere LCD :)
Oh no you didn't :D
Af mhca
Ok. Det fjernsyn her det kan jeg høre støjen fra selvom jeg sidder 3-4 meter fra det og der stadig er lidt volumen på.

Så det lyder altså som, at det ikke er alle fjernsyn der er lige slemt udsat for det....

Mvh. Martin