Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af davidskp
Jeg kan købe et brugt, men nyrepareret Alphaview HL-3710B gennem mit arbejde til 2500 kr.

Er det et godt køb, og hvordan er standarden af fjernsynet? Jeg kan ikke rigtig finde noget omkring modellen på nettet (muligvis fordi Alphaview jo ikke eksisterer mere)

På forhånd tak for hjælpen :)
Af TYBO
Du kan købe et nyt tilsvarende til ca. 3400kr med garenti.

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge.
Af davidskp
Tilsvarende til 3400? kan du smide et link?
Af kasper_j
Du kan også finde Mirai og Amitech TV helt ned i 3000kr for 32" - Hvor godt/dårligt det er i forhold til Alphaview skal jeg ikke gøre mig klog på, men du skal under alle omstændigheder ikke forvente alverden i den prisklasse. Samsung/Sony/Panasonic/Phillips kan fåes til små 4000kr for deres dårligste modeller.
Af davidskp
hmm det lyder som om alternativerne er både dyrere og dårligere kvalitet.

mht garanti så ska det siges at jeg arbejder hos infocare som lever af at reparere bla fladskærms tv, så vil kunne få det fixet der hvis der går noget i stykker.
Af TYBO
Nu er Alphaview jo ikke kendt for at lave kvalitet (OEM modeller som de klister deres eget navn på)...og du ved ikke hvor gammel den er.
Senest rettet af TYBO 31 jul 2008, 19:29, rettet i alt 1 gang.
Af kasper_j
Dyere..ja lidt - dårligere kvalitet? Det har jeg svært ved at få øje på, det til 2500 er jo allerede gået i stykker en gang :) - Nej spøg til side, der er vist aldrig nogen der har beskyldt alfaview for at være god kvalitet - en af mine venner har et 37" som, mildt sagt, er temmeligt dårlig både med analog og digitalt tv.

Personligt ville jeg hellere bruge 2500kr på et brugt CRT-TV af en vis kvalitet.
Af kasper_j
Så skal jeg da lige indrømme, at jeg først havde læst det som et 32" du kunne få - med 37" skal du somregel af med 4-5000kr. Det ændre dog ikke ved at alfaview ikke er kendt for kvalitet, og at jeg personligt, hellere ville bruge 2500 på et brugt crt :)
Af davidskp
ok tak for svarene :)

Et crt er desværre ik en mulighed da jeg bor i ungdomsbolig og overhovedet ik har plads til sådan en monstrum.