Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dd
Jeg er altså lidt i syv sind.

Har kig på et Sony-tv, og har læst mig til, at det ikke er så smart at købe det parallelimporteret.

TV´et koster 8.000 i Fona, men jeg har set det på LCD.dk til 6.000. LCD.dk fortæller mig, at deres tv kommer fra Sony Danmark og derfor ikke er parallelimporteret. I så fald, giv mig en god grund til ikke at spare 2.000 kr. ?. Vil nødig tage en dum beslutning.

Er lidt forvirret over prisforskellen, når nu LCD.dks IKKE er parallelimporteret.
Af Schrum
En butik som Fona skal jo betale leje af lokaler osv, derfor vil prisen ofte være dyrere i en butik end ved en online forhandler :)
Brugeravatar
Af Rechain
Bare køb via LCD.dk hvis du føler dig tryg nok omkring levering :) som Schrum nævner, så passer det jo nok...
Du kan altid tjekke TrustPilot.dk, hvis du er i tvivl om netshoppen er god nok...
Senest rettet af Rechain 22 jun 2016, 23:52, rettet i alt 1 gang.
Af dd
Man bliver bare lidt betænksom, når der er så stor forskel på priserne, selv om det ikke er parallelimporteret. Det er jo faktisk billigere end ved nogle forhandlere af parallelimporede tv. Hvis både Fonas og LCD.dks tv ikke er parallelimporterede undrer det mig, at der er 2000 kr. forskel. Så er der vel ingen grund til ikke at spare disse penge.....
Af Schrum
dd skrev:Man bliver bare lidt betænksom, når der er så stor forskel på priserne, selv om det ikke er parallelimporteret. Det er jo faktisk billigere end ved nogle forhandlere af parallelimporede tv. Hvis både Fonas og LCD.dks tv ikke er parallelimporterede undrer det mig, at der er 2000 kr. forskel. Så er der vel ingen grund til ikke at spare disse penge.....
Tjoh, i Hobro Expert sælger de Panasonic PX80 42" til 12000,-

Der sparer man jo 5000 på internettet, og der fejler tv'erne jo intet ;)
Af dd
På spørgsmålet om det er parallelimporterede tv de sælger hos en anden forhandler fik jeg følgende svar:"
Det er den Pan-europæiske model vi har, dvs. den samme som du køber i Fona og ekspert, med samme garantier."

Altså ikke direkte svar på om det er parallelimporteret, men hvordan tolker I svaret ?
Af dd
Og vil en pan-europæisk model fungere optimalt i DK ?. Altså vil tunere fx virke til dansk kabel-tv ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis de lover dig samme garantier, så er du dækket af Panasonic DK. Det skulle jo være fint. Tunerne vil fungere her i DK, ja. De modeller der har anderledes tunere har en endelse der hedder "B" eller "U" og ikke "E" (eller intet).
Af dd
Ok. Læste bare noget om, at de i fx Frankrig har tunere, der ikke virker herhjemme og tænkte, at det jo også er europa...
Af dd
Og troede egentlig, at modellerne i fx Fona og Expert var danske ????
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er de jo også...
Det er en europæisk model, som virker i flere lande. Danmark er ét af dem. Normalt så laver man ikke et TV specifikt til ét land, men til flere lande. Heraf PX80E navnet.