Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Håber i kan hjælpe mig her inde, synes det er et godt forum med generelt god indsigt i denne verden.

Jeg skal have et fladskærm til min stue,

Når jeg er ude ved mine venner og se live sport på deres fladskærm, ser det meget utydeligt, og grumset ud. Da jeg ser meget sport er det vigtig at der også er en skarp billede, når det går hurtigt i fodbold og håndbold.
Ellers skal det bruges til DVD og senere blu-ray.
De 2 jeg har kigget på er SONY KDL-40D3500 og Panasonic TH 42PZ80E, så hvad skal jeg købe? Eller er jeg helt galt på den?
Prisen på de 2 kan jeg godt lide, men hvis 2000 kr gjorde at jeg fik et meget bedre så er jeg villig til det.

MVH
Lars
Af Diazz
Så vidt jeg husker er SONY KDL-40D3500 et LCD og vil derfor foreslå at du vælger Panasonic PZ80.

Plasma skulle give et bedre og "skarpere" billede som du selv siger =)
Af larslal
Flere forslag, gerne med begrundelse!

MVH
Lars
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du er ligeglad med hvilken teknologi der benyttes, så har plasma-tv en lang række fordele, som gør at billedet potentielt er bedre end hvad du kan opnå med LCD i dag. Sony D3500 er desuden ikke den model der ville blive anbefalet hvis valget skulle falde på LCD.

Du nævner ikke hvad det er for nogle kilder du benytter og hvis du bare har alm. kabel-tv fra eksempelvis Yousee, så har du slet slet ikke behov for et fuld HD TV som det PZ80 du har kig på. Du kan nøjes med lillebroderen PX80, som fås adskillige tusinde kroner billigere - og du vil stadig få et af markedets bedste billeder til prisen.

Fuld HD er først berettiget når du sidder indenfor en given afstand af TVet og samtidigt fodrer skærmen med et fuld HD signal, såsom BluRay eller fuld HD TV (dvs. 1080 liniers opløsning).