Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bimbobo
Hej...
jeg har læst en del om 32 LCD TV... nuancerne er mange, men til sidst skal man vælge...

1) Panasonic TX32LZD85

2) Sony KDL32W4000

3) Samsung LE32A656

Jeg er nødt til at vælge blandt disse 3... Prisen er ikke afgørende, men der er omkring 2000,- forskel mellem det dyreste og det billigste.. og kan jeg få en god all-rounder og spare lidt, ville det ikke "genere" mig ;-)

Alle 3 har gode reviews... så havd sige I i dette forum?

På forhånd tak...
Af bimbobo
...please... :-) intet svar?

Mvh
Af mbs1979
Det er alle sammen rigtigt gode skærme du har udvalgt dig. men sony w4000 har fået rigtigt gode anmeldelser rundt omkring. dog har jeg også hørt at panasonic vist er blandt de bedste når du sidder skævt/skrå for skærmen i forbindelse med at holde de rigtige farvenuancer. Men tror ikke du går galt i byen med nogen af dem. samtidig er de jo stort set allesammen helt nye modeller og alle i full hd. men når der kun snakkes 32" er det for så vidt ligegyldigt medmindre du sidder under en meter fra skærmen :) Alternativt kunne du kigge efter den model panasonic har der hedder LZD80 i stedet for. den er lidt billigere men skulle i bund og grund være lige så god.
Af bimbobo
tak for svarene...
Jeg har læst i andre forum, at de fraråder købet af hvilket som helst LCD, så længe man har Yousee analog som i mit tilfælde.

Kan I bekræfte det?.... hvis ja, så er perspektivet anderledes...

Det er lidt skuffende, at man også skal investere på "digitale TV pakker"
Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Med eksempelvis W4000 eller A656 har du en indbygget digital tuner til kabel-TV, så du kan blot skifte dit abonnement ud med et digitalt i stedet. Det koster godt nok et halvårligt gebyr ud over abonnementet, plus udgiften til CA-modulet der skal sættes i TVet.
Af bimbobo
... jeg var ude at se nogle TV i dag..
Samsumg LE32A656 var faktisk ret godt.
I ElGiganten var det "desværre" kun Discovery HD, og det var ikke mit ønske, da jeg ville helst have det set med almindelig digital signal og ikke HD.
Men... Sony og Samsung var de bedste. Sony var ikke W4000, men en lidt billigere model.
I morgen tager jeg I fona, hvor de har en W4000 kørende uden HD..
Jeg så forresten den 42PX80 Panasonic I alle taler om herinde. Jeg var ikke imponeret... sammed HD signal, men billederne var ikke OK.
Måske er det indstillet forkert, men det var ringere kvalitet end Sony og Samsung.

Mvh
Af bimbobo
...jeg har nu haft lejligheden for at se....

Sony KLD32W4000
Samsung LE32A656

Sonys billedskvalitet var meget bedre. Jeg spurgte om at skifte kanalen fra Discovery HD til DR for at se almindelige digitale billeder... og var også meget tilfreds.

For mig bliver det Sony.... med mindre noget nyt sker i næste måneds tid.

Mvh
Af bimbobo
yakken skrev:Med eksempelvis W4000 eller A656 har du en indbygget digital tuner til kabel-TV, så du kan blot skifte dit abonnement ud med et digitalt i stedet. Det koster godt nok et halvårligt gebyr ud over abonnementet, plus udgiften til CA-modulet der skal sættes i TVet.
Hvorfor skulle jeg skifte abonnement?
Er fuldpakke digitalt i forvejen?
Mvh
Af Nick_S
bimbobo skrev: Jeg så forresten den 42PX80 Panasonic I alle taler om herinde. Jeg var ikke imponeret... sammed HD signal, men billederne var ikke OK.
Måske er det indstillet forkert, men det var ringere kvalitet end Sony og Samsung.

Mvh
Muligvis så den dårligere ud i butikken hvor der er nøje udvalgte pang-farve HD demoer der kører. Men når du kommer hjem med dit tv i din egen stue og ser de detaljer der er, selv i de mørkeste scener af film, og hvor afbalanceret, naturligt og ikke mindst, korrekt et billede du får (såfremt du ikke indstiller det helt hen i vejret ;)) ville du være glad for dit valg af PX80 :)

Men skal valget falde på en af de tre ville jeg til hver en tid vælge Sony'en (host, host, selvom jeg stadig mener at PX80 ville være bedre ;))
Af dkawa
bimbobo skrev:
yakken skrev:Med eksempelvis W4000 eller A656 har du en indbygget digital tuner til kabel-TV, så du kan blot skifte dit abonnement ud med et digitalt i stedet. Det koster godt nok et halvårligt gebyr ud over abonnementet, plus udgiften til CA-modulet der skal sættes i TVet.
Hvorfor skulle jeg skifte abonnement?
Er fuldpakke digitalt i forvejen?
Mvh

Nej ikke helt, men idet du bestiller en digital kortlæser fra YouSee kan du få det digitalt. link https://portal.yousee.dk/cms2.portal?_n ... nfls=false

Det koster 199kr hvert halve år, + min 1 extra digital pakke ca 50kr /md

så lidt hovedregning:

199/6 = 33 kr
+ 50 kr
= 83 kr yderligere ud over din fuldpakke om måneden for at få det digitalt.

Dertil skal lægges prisen på dit modul ca 999kr i sony center så du kan bruge programkortet fra yousee.
Af bimbobo
Tak for den detaljeret forklaring...
Jeg troede at det signal vi får af Yousee var både digitalt og analog, og med den indbyggede tuner i Sony bliver konverteret automatisk til digital.
Det fremgår også på deres hjemmeside:

http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_lo

Jeg er lost....

Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Læs nu hvad manden skriver og hvad der står på Yousees side.
Det digitale signal er det, du får, når du sætter en digitalmodtager (en boks eller en kortlæser) i mellem dit tv og kabel-tv-stikket.
Kortlæseren kræver, som navnet antyder, et kort for at fungere. Dette kort sørger for at dekode kanalerne, ligesom du nok har set det i parabolverdenen. Det skal købes hos Yousee og koster 199 kr. Derudover så er der et CI slot i dit TV, som er beregnet til at sætte et CA modul i. CA modulet er den enhed der kan læse kortet fra Yousee og er specifik fra TV til TV - den skal du købe hos forhandleren af TVet.

Hvis du prøvede at klikke på linket i dkawas indlæg, så ville du se at for at få digitalpakken fra Yousee, så skal du først bestille dekoderkortet til 199 kr. OG en enkelt eller flere ekstra digitale kanaler.
Af dkawa
@ Yakken: Tak for "oversættelsen"

Jeg skulle måske skåret det lidt mere ud i pap vedr. CA modulet ? :o

Rent basalt set, så det modulet gør at erstatte "selector boksen" som du ellers skulle have stående ved siden af ( som du kender fra parabolmodtagere).

Nå, men håber det kastede lidt lys over det.

i øvrigt syns jeg det er lamt af TDC, at man skal betale så meget extra for at få det digitalt..