Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg overvejer at investere i et 37" Panasonic PX80 plasma TV hos Fleggaard til DKK 6.499,00. Jeg kan se at de tilbyder en 4 års forsikring til DKK 799,-. Her er hvad de skriver:
Seriøs garanti og service, hvis uheldet er ude. Nærhed til kunderne - tæt kontakt under hele sagsforløbet.
4 års service på kundens adresse - for tv gælder også låne tv i skadetiden.
4 års 100 % garanti på alle tekniske fejl.
Ingen selvrisiko
Ved totalskade opnår kunden nyt tilsvarende produkt, uden selvrisiko.
Pixelgaranti på alle produkter der, indeholder skærm, uanset størrelse.
Burn in (fastbrændte billeder) på alle produkter, der indeholder skærm, uanset størrelse.
Slitage på fjernbetjening, cd/dvd drev og afspillere mm
Alle servicebesøg udføres af lokale teknikere.
Ved skade på mindre bærbare produkter, tilbyder vi afhentning på arbejdsplads eller andre steder, der måtte være mere belejliget for kunden.
Kunden vil opleve meget kort reparationstid, da varen køres direkte fra kunden til værkstedet. Så en reparationstid som før ville tage 4 uger, er nu nedbragt til under 2 uger. Securator er ved kundens side under hele forløbet, og holder
kunden orienteret og tryg!
Er det noget I synes lyder som en god investering? 4 år er trods alt lang tid for små ottehundrede bobs.
Af TYBO
Tjaaa om 2 år når garentien tager over på den normale garenti så er skærmen max 2000kr værd...du kan så overveje om det er 700kr værd at forsikre 2000kr.
Af martinlk
Jamen er der ikke kun et års garanti på elektronik her i DK? Du tænker vel på reklamationsret? Desuden dækker den normale garanti vel heller ikke pixelfejl, burn-in osv.

Lad os få nogle flere meninger på banen...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
det er flotte ord, men dækning af burn-in lyder mere som salgsgas end noget du kan få i virkeligheden.

Hvis de holder hvad de lover så er det et udmærket tilbud ift hvad andre tilbyder.
Af Bliss
tag det fra en som gennem mange år solgte den slags forsikringer, Det kan ikke betale sig.
Hvis der opstår fejl så sker de i 99% af tilfældene inden for 2 år, de giver dig et "tilsvarende" produkt, jo tak så kan i så skændes i retten om hvad der er tilsvarende, der bliver udelukkende kigget på specs, og eftersom alle producenterne har deres egne navne for de forskellige egenskaber så får man som regel noget som er ringere og billigere, f.eks har mange tv 100hz, men der er sgu stor forskel på hvad det begreb dækker over.
I tilfælde af skader på dit TV så dækker din indboforsikring alligevel, jeg har mange gange oplevet at de forsikringer solgt i butikken, bare sender regningen videre til købers eget forsikringsselskab som så betaler. Når butikken sælger en forsikring så tjener de selv 30-50% af beløbet
Af martinlk
OK. Det lyder som om jeg burde holde mig fra det tilbud så. Nu er det jo heller ikke som i gamle dage, hvor et TV kunne holde i 10 år. Der er jo rivende udvikling af teknologierne, så hvis man er TV-nørd, holder et sådant måske heller ikke mere end 2-3 år, inden det bliver skiftet ud med en bedre model.