Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af korben
er DELL ULTRASHARP 2709W et godt køb til photoshop brug?

Jeg har en Dell 2007WFP og er som ok happy med farven på den. Jeg vil bare gerne være sikker på at 2709w giver samme eller bedre farve...

Hvis der ikke er en som har prøvet dem vs så vil jeg gerne høre fra folk som har en 2709W og bruger den til photoshop.
Af telum
så vidt jeg husker er de billige ultrasharp-modeller med TN panel, og derfor ringere farvegengivelse end det panel du har i din 2007wfp.

Gå hellere efter 2409wfp-modellen medmindre du sidder langt fra din skærm. Du får ikke højere opløsning med en 27" kun større pixels.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvor ser du en 2409WFP model?

2709WFP har et S-PVA panel hvor 2007WFP har et S-IPS. De to panaler kan ikke komme til at ligne hinanden, dels fordi 2709WFP har et udvidet lysspektrum, hvilket giver nogle synlige forskelle - selv med en kalibrering.
Af korben
Så med andre ord. SÅ er det et meget dumt bytte.?

Hvad for en monitor skal jeg så købe hvis gerne vil have mere desktop plads og Gode farver? Har dell lavet noget. Eller skal jeg se på noget andet.

er det DELL E248WFP eller DELL ULTRASHARP 2408WFP
Hvad er det jeg får for de sidste penge?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, jeg sagde ikke at det er et dumt bytte, jeg siger blot at hvis du vil bruge dem sammen, så vil du kunne se forskel i farverne fordi 2709WFP har et bredere farvespektrum end 2007WFP.

E248WFP er et TN panel og kan ikke anbefales. 2408WFP har samme karakteristika som 2709WFP, blot 3" mindre.

Husk på at pixelstørrelsen er NOGET større på 2709WFP end på din nuværende skærm! Der vil en 24" være en blødere overgang.

Du kan købe skærmene i England til billigere penge, hvis du tør:
www.pcbuyit.co.uk
Garantien kan flyttes til DK.
Af korben
Sorry måske jeg er lidt Slow i varmen.

men er 2408WFP bedre end 2007WFP. ( ud over size )

Jeg vil bare være sikker på at jeg ikke en dårliger monitor end det jeg har.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
der har været et par dårlige reviews af skærmen rundt omkring pga farveplamager og inputlag. Søg i forum efter tråde om det.

Derudover er den ligeså god som din nuværende.
Af telum
Undskyld, var sikker på den de kaldte ultrasharp var E248WFP med TN-panelet.

Derudover kan jeg anbefale at købe fra pcbuyit.co.uk - jeg gjorde det fint uden problemer og sparede rigtigt mange penge på min 2407wfp-hc.

mht. 2409wfp var det en tyrkfejl - mente 2408 ;) wfp.

Har ikke rigtigt fulgt med i udvikligen efter jeg selv købte skærm så om der er problemer med 2408'eren ved jeg ikke...