Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Jeg er kommet i nærheden af en PX8 til en god pris, og overvejer nu den i stedet for PX80 (fruen er også glad for den matte ramme).

Flere steder på nettet bliver PX8'eren fejet af banen som den "billige" udgave af PX80'eren, men mit spørgsmål er; hvor stor er den billedmæssige forskel reelt?

Jeg har intet at bruge det ekstra HDMI-stik, SD-indgangen og den blanke ramme til, og i butikken kunne jeg på ingen måde se forskel på PX8 og PX80 de godt 3 meter, jeg kommer til at være fra tv'et (42").

Jeg kan se på specs at det er på naturlig kontrast (10.000:1 vs. 15.000:1) og gråskalatrin (3.072 vs. 4.096), at der er forskel. Jeg skal kun bruge tv'et til TV-avis, lidt bold, en DVD i ny og næ og lidt Wii. Vil der reelt være en forskel for mig?

Pft!
Af lennon
Jeg vil også klart anbefale at løfte budgettet til PX80.Man får meget for de sidste kr !

Den skrabeds PX8 mangler : NV Filter - ECO billedmode - dårligere gråskala med kun 29 millarder farve mod PX80 68.7 millard - ingen digital cinema mode - ingen SD kortlæser - ingen PC tilslutning plus dårligere lyd og mindre txt-tv hukommelse

GLEM den !
Af MdsL
Tak for svar.

Men endnu en gang - én ting er de data der adskiller de to. Men hvor stor vil den reelle, oplevede billedmæssige forskel være på de to tv, når det blot skal bruges til hverdags-brug?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har de sparet 100 Hz væk på PX8 ligesom med PX70 vs. PX7 i sin tid? I så fald, så kan der næppe være tvivl om hvad der er bedst ;)
Af MdsL
Nej, PX8 har ligesom PX80 100 Hz