Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der nogen der har investeret i et Philips 47PFL7603H? Og vil dele erfaringer?

Pixmania har dem på lager - men jeg er i tvivl om MPEG4 dekoderen er kompatibel med DK. Jeg har læst et sted at Philips har leveringsproblemer til det danske marked pga. dette. Derfor er jeg lidt bekymret ved at købe hos Pixmania - tænk hvis jeg får en tysk model :)

Tak,
Michael
Af mejersken
Jeg har læst at grunden til at H modellen ikke kommer til Danmark er at
mpeg4 tuneren ikke fungerer i DK
Af Grazul
mejersken skrev:Jeg har læst at grunden til at H modellen ikke kommer til Danmark er at
mpeg4 tuneren ikke fungerer i DK
Mpeg 4 bliver standarden fra Boxer i 2009.

Der burde dog ikke være nogle problemer med at køre Mpeg2 da Mpeg4 er fuldt ud bagudkompatibelt (denne info stammer fra en af sony's sales managers jeg var til foredrag hos).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
der er forskel på tunere rundt om i Europa så du kan ikke automatisk antage at de virker på kryds af grænserne. Se bare på Panasonic PX80 hvor kun E modellen virker herhjemme.
Af mfp
Jeg fik dette svar fra Philips:

Svaret på dit spørgsmål vil ganske enkelt være, nej. Pixmania er en fransk hjemmeside. Det betyder at de fjernsyn de sælger på denne side, vil være tiltænkt til Frankrig, som har en anden tv standard end resten af Europa. Vi ved foreksempel, at Frankrig har været udstyret med mpeg4 længe før resten af Europa overhovedet tænkte på at indføre mpeg4 signaler.

Så alt i alt, H modeller købt på Pixmania, vil ikke virke i Danmark, og hvis den per fejl virker, vil den kun opfører sig som en mpeg2 + D model.
Alle H modeller, som er tiltænkt til Danmark vil være til salg i Danmark fra slutningen af Juli/starten af August. Og der vil stå mpeg4 + DVBC transmission in DNK (DNK står for Danmark) bag på fjernsynet på et klistermærke.
Af BrianJVC
Vedrørende Pixmania, så er det bestemt måske desværre ikke en hjemmeside kun for franskmænd, men faktisk for hele Europa. Det er rigtigt de har udgangspunkt fra Frankrig, men hvor meget de har i Frankrig idag ved jeg ikke. Men idag er Pixmania ejet af Dixon, som ligger i England og som også ejer El-giganten.