Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af kthomsen
Hej allesammen.
Jeg har for tiden et LG 32LP1 LCD tv i stuen. Jeg har været rigtig glad for billedet på skærmen lige bortset fra, når det kommer til rigtig mørke scener. Så flyder det hele bare sammen og man kan næsten ikke se andet end sort. Jeg har prøvet at indstille også med kalibrerings DVD, men det bliver ikke bedre.
Samtidig har jeg fået større stue, så jeg nu sidder 4m væk istedet for 2m. Så 32" rækker altså bare ikke mere, slet ikke hvis jeg skal kunne se hvor lang tid der er tilbage af en fodboldkamp oppe i højre hjørne af skærmen. Og ja, jeg har briller allerede!! ;)

Derfor tænker jeg på at investere i en større skærm, som så skal være plasma da jeg tror det vil give bedre/flere sortnuancer, så jeg kan skælne mellem et mørkt ansigt og en sort væg igen(eller?). Og da jeg er 4m væk nu, så vil jeg helst op på i 50" istedet for at nøjes med en 42" PX80.
Samtidig skal jeg være far (kan ske når som helst) så jeg vil helst ikke ud og spendere 30K+ for et 9. generations Pioneer med ophæng og kalibrering.

Så derfor går mit spørgsmål ud på at finde ud af, om en person som mig, der overhovedet ikke er expert på området, som ser normal mængde sport, kabel tv fra yousee(analogt så længe det varer), film fra PC(DVI) og HDMI DVD/HDD-recorder, og har et ganske standard sony 5.1 surroundanlæg hvor al lyden alligevel på nuværende tidspunkt kommer ud fra (så lyden fra TV er underordnet), ja om jeg vil kunne se den store forskel på et 10.000kr "50 plasma fra elgiganten eller lign. og på et pioneer 508XD til 17-18K.
Og vil man ikke med et billigt plasma bare kunne bruge externe bokse til at se HDTV eller digital tunet tv alligevel, så man er fremtidssikret?

Undskyld novice spørgsmålene, men synes man bliver hurtigt tiltrukket til at købe det bedste på markedet uden at have behov for det, når man følger disse tråde hvor man selvfølgelig kun anbefaler créme de la créme.

Så hvor stor er forskellen egentlig for menig mand som mig? Er den egentlig de ekstra mange penge værd hvis man alligevel ikke er helt inde i det hele? :s

Jeg ved godt jeg kan gå i butikker og kigge, men der ser man sjældent alle kilder og hurtig fodbold eller mørk film samtidig på de dyre og billige skærme ved siden af hinanden. :((
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kræver ikke ekspertøjne at sætte pris på de kvaliteter Kuro-generationen fra Pioneer tilbyder. Gang på gang imponeres jeg af disse TV - både 508XD og LX5090 modellerne.

Dermed ikke sagt at du ikke vil blive tilfreds med andre modeller, men der ER markant forskel på Pioneer og andre mærker. Hvis du ikke har penge til Pioneer, så bør valget falde på en af Panasonics modeller.

Du vil altid kunne sætte en digitaltuner til via HDMI uanset hvilken model du ender med.
Brugeravatar
Af kthomsen
Takker for svaret.
Var lige det jeg havde brug for at læse! ;)

Så vil jeg hellere spare sammen et par måneder og give mig selv en fed julegave! ;)