Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af spawnman
Jeg står og skal hjælpe min pensionere far med køb af fladskærm.

Jeg har forslået ham en 46" Sony 4000W. ( Han skal blot bruge den til alm. tv - så håber det er et ok tv jeg har valgt for ham :) )

Jeg har tjekket priser på net og i butik - kæmpe forskel.....

Han er meget nervøs over at de siger i butikkerne, at det man køber på nettet ikke er samme modeller og indmad osv. Ingen Æ,Ø og Å. De skræmmer med diverse. I kender hele smøren....

Er der nóget galt i at købe dette fjernsyn på nettet - hvilke problemer kan jeg komme ud for?? Jeg tænker på instal osv. - ikke så meget på garenti, idet det giver sig selv det er lidt mere komplext.

Jeg gider bare ikke stå med et tv som ikke er optimal - idet han ikke er det mindste teknisk.

J.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
W4000 er nok ikke det åbenlyse valg til almindeligt analogt TV - hvilken pris har du fundet det til?
Af spawnman
Har set den til 13.300,- på nettet + fragt.

Egentlig vil han gerne give nogle tusinde mere for at købe den lokalt - men jeg synes stadig der er lang vej. Han bor i Esbjerg.

Har du har noget input ang. spørgsmålet, om det er import modeller, som net butikkerne leverer - som evt. volder problemer osv. - , så vil jeg være meget glad :)

Ang. analog tv - så vil han jo nok opdatere med en digital boks. Ved dog for lidt om hvilke programmer der vil være digitale og hvilke ikke.

J.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu har W4000 jo en digital tuner til eksempelvis kabel-TV indbygget, så der er ikke behov for en ekstern boks. Hvis han alligevel havde tænkt sig at have en ekstern boks, så er der andre TV der kan levere en bedre billedkvalitet til færre penge end W4000 (dog i 42").

Du kan som regel gå ud fra at de billigste netbutikker sælger parallelimporterede skærme. Hvis skærmene ikke er parallelimporterede, så vil det fremgå med tydelig skrift, idet det er ret væsenligt "selling point".
Af mejersken
Jeg har lige fået w4000 fra proshop.dk
og der er ingen probemmer med dansk sprog eller lignende.

Desuden er opsætningen meget nem
Af spawnman
Jeg har i teorien ikke noget imod at det er en parrallel impoteret skærm - hvis der ikke er nogle negative sider ved det.

Er der nogen der kan påpeger nogle negative sider??? (Udover hvis man skal bruge garatien :) )

Som stort + er der jo prisen.....

Blot lige kort info - så jeg kan få taget en beslutning for ham.

På forhånd mange tak
Af Sjoervad
Ellers kan du købe den i Hi-Fi klubben til 14.290. Du skal bare være medlem, hvilket er helt gratis :)

46 w4000
Af spawnman
Kanon indlæg - mange tak for hint med HiFi klubben.

Går hermed ud fra at vi snakker den officielle danske udgave - og ikke en parrallel importeret udgave - for ellers er vi jo på samme stadig som på net butikkerne :)

Jeg blev ellers lidt interesseret i hvilke udgaver der burde være bedre til at se tv på. Den bliver 99% kun brugt til at se tv på.

J.