Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rane
Synes ikke jeg har oplevet nogen form for langsomme spil i native 1920x1200 opløsning indtil videre. PES2008 og det nye Grid bilspil fra Codemasters har kørt upåklageligt i denne opløsning. Det samme gør Half-Life 2 i 1920x1200. Har dog også en Quad-core CPU.
Af blaatand
rane skrev:Synes ikke jeg har oplevet nogen form for langsomme spil i native 1920x1200 opløsning indtil videre. PES2008 og det nye Grid bilspil fra Codemasters har kørt upåklageligt i denne opløsning. Det samme gør Half-Life 2 i 1920x1200. Har dog også en Quad-core CPU.
Nu er Battlefield2 ikke så krævende men Jeg "plejede" at køre BF2 i 2048x1536 CRT med alt på high, uden problemer, så kan grafikkortet vel også køre 1920x1200 uden problemer. Eller kræver det mere af eens g.k at køre et billede på en LCD? ;;)
Af blaatand
yakken skrev:Personligt havde jeg lidt svært ved at forene mig med 1920x1200 på så stor en skærm idet punkterne var markant større end på min 20" skærm. Jeg har dog vænnet mig til det nu og umiddelbart så er punktstørrelsen min eneste anke mht. 24" skærmene. Selve opløsningen er i topklasse, men mit eget GF 8800GT (overclocked) kæmper godt nok med at følge med så snart spillene bliver nyere end COD4.

Til info så kan jeg trække HL2, Stalker og COD4 i fuld opløsning med noget lignende 60 fps, men hvis jeg kommer over i CS:S så begynder der at være for mange informationer til at jeg kan holde mere end 25 fps. Crysis kan jeg ikke køre i mere end 1280x1024 hvis jeg vil have alt lir slået til, så dér er 24" overkill...

Jeg overvejer om Jeg, Istedet for at købe én 24" Skærm til 5000kr, Skal købe en (ViewSonic G90fb - 1500kr) http://edbpriser.dk/Products/Listprices ... &Soegeord=

-til at køre FPSgames på,

Og så bruge de resterende 3500kr på en lidt billigere 24" LCD med gode farver, pænt billede osv.(evt m. S-PVA), men med en højere Responstid,(OgSpare$) Og så køre 3dsmax,PS osv. på Dén? Eller vil en langsommere Responstid også påvirke programmer som kører på skrivebordet såsom Max..?

Hvad ville du evt anbefale yakken? O-O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du kan finde en 24" skærm med S-PVA til 3500 kr. så er den stjålet ;)

Jeg ville aldrig konvertere tilbage til CRT personligt, men til ultra-seriøst spil er det stadig den bedste løsning.
Af rane
Du skal op i min. 4.500kr for at finde en 24" S-PVA skærm ja. Men der kræves ikke ekstra af grafikkortet når det drejer sig om LCD så der kan du være rolig.

Hvis jeg havde ca. 5k til en ny skærm, ville jeg nok købe enten en NEC 2470WNX til ca. 5.200kr eller spare op en halv måned mere og købe Eizoen til 5995 hos Komplett.

Alternativet er at købe en 22" widescreen TN skærm (til spil) og en 20" NEC til Photoshop osv.
Af blaatand
Takker endnu engang for de gode svar. Jeg tror det bli´r een god skærm jeg vælger. Tror jeg går for meget kompromis ved at købe NEC´en 20" og en 22" med TN-panel. (Men sku´det være, Så ville jeg vælge den løsning.)

Men tror jeg får mere glæde af en 24" med S-PVA i god kvalitet.

Kan det passe at jeg har set Dell´s UltraSharp 2408WFP til salg for omkring 4600kr i "udsalg" for nogle måneder siden? Den ser da ud til at være nogenlunde populær herinde? kr 6200 er bare i overkanten synes Jeg (B
Af blaatand
double post Sorry..
Senest rettet af blaatand 17 jul 2008, 13:44, rettet i alt 1 gang.
Af blaatand
rane skrev:enten en NEC 2470WNX til ca. 5.200kr eller spare op en halv måned mere og købe Eizoen til 5995 hos Komplett..
Den her? http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=346438 (B

Så er den vel også faldet et par hundrede i pris om 15-30 dage..
Det tror jeg sgu Jeg gør!.

Jeg kan ikke rigtig se hvilken coating den har?
hvordan er Eizo normalt på det punkt? Har læst at flere har brokket sig over de forskellige typer Coating...Er det bare en vane-sag?
Af BrunoB
rane skrev:Har læst at flere har brokket sig over de forskellige typer Coating...Er det bare en vane-sag?
Gu er det da så, do :)
Lissom solbriller, ik? O-O
Af rane
blaatand skrev:
rane skrev:enten en NEC 2470WNX til ca. 5.200kr eller spare op en halv måned mere og købe Eizoen til 5995 hos Komplett..

hvordan er Eizo normalt på det punkt? Har læst at flere har brokket sig over de forskellige typer Coating...Er det bare en vane-sag?
Det er lige præcis den skærm jeg sidder ved lige nu :)

Der er INGEN glossy coating så det er bare standard ligesom langt de fleste LCDs...og det er helt perfekt for mit vedkommende. Jeg tvivler på at den falder i pris foreløbig...i forvejen er Komplett.dk den billigste med den pris....nærmeste konkurrent vil have 7-800kr mere pt. så det er et RIGTIG godt køb til den pris.

Har hørt en del negative ting omkring den Dell du nævner...bla. skulle inputlag være helt hen i hegnet.
Af blaatand
rane skrev:
blaatand skrev:

Det er lige præcis den skærm jeg sidder ved lige nu :)

Der er INGEN glossy coating så det er bare standard ligesom langt de fleste LCDs...og det er helt perfekt for mit vedkommende. Jeg tvivler på at den falder i pris foreløbig...i forvejen er Komplett.dk den billigste med den pris....nærmeste konkurrent vil have 7-800kr mere pt. så det er et RIGTIG godt køb til den pris.

Har hørt en del negative ting omkring den Dell du nævner...bla. skulle inputlag være helt hen i hegnet.

That´s it!! Du er bare en guttermand rane :) Jeg bestiller den Eizo i aften eller imorgen.
Tak ;)
Af rane
Legede lige med Crysis skærmopløsninger igår aftes. Kunne køre i 1920x1200 med alt på Medium og daamn det så lækkert ud.

Prøvede også min gamle standardopløsning på 1280x1024 med alle 3 interpolationsmuligheder. Som standard strækker den billedet og det ser selvfølgelig helt forkert ud. Så kan du vælge at skærmen tilpasser billedet, dvs. den tager de 1280x1024 og strækker proportionalt indtil den rammer de 1200 pixels i højden..og centrerer hele billedet vandret derefter. Den 3. mulighed er 1:1 muligheden hvor den viser et perfekt 1280x1024 billede i midten af skærmen, selvfølgelig med sorte bjælker udenomkring billedet. Så der er nok af valgmuligheder hvis man vil bruge alternative opløsninger :)
Af BrunoB
Ikke for at fornærme nogen hvis de har valgt en anden skærm :)
Men på baggrund af vores black-diskussion fandt jeg lige 2 nye rewiews af NECs MultiSync 20WGX2 Pro.
Macworld reviewet forholder sig yderligere til 20" vs 22" skærme O-O
------------------------------------------------------
NEC MultiSync 20WGX2 Pro Review : Spectacular
1 Mar 2008

Just when is black, black enough?
A good question if you have never seen a pitch black black that is like black ink spilled across a perfectly white surface.
Gloss jet black that is blacker than, well, black.

http://www.zest4.co.za/news9.htm
------------------------------------------------------
NEC 20WGX2 Pro Review
A shiny surface and high-quality controls make the 20WGX2 stand out
14 April 2008

You won’t usually get more resolution with 22in (-) But the difference in quality will be obvious,
and the 20WGX2 Pro is a versatile no-compromise all-rounder, ideal for video, gaming, photography and web use.

You won’t be disappointed by the image quality or the features of the 20WGX2 Pro
(-) It’s not the cheapest monitor you can buy, but it is one of the best 20in monitors available.

http://www.macworld.co.uk/procreative/r ... iewid=2541
Af rane
NEC skærmen er sikkert ganske udmærket til de flestes brug. Jeg frasorterede den udelukkende pga 2 ting....størrelsen og glossy coatingen som jeg bare hader som pesten :-)