Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mangler et fjernsyn i den størrelse til mit soveværelse/stue. Da det skal stå i fodenden af min seng, kan det ikke rigtig være større.

Jeg regner med at anskaffe mig en PS3 på et tidspunkt, derfor full hd:)

Håber i har nogen bud.

mvh
Dlejt.
Dlejt skrev:Mangler et fjernsyn i den størrelse til mit soveværelse/stue. Da det skal stå i fodenden af min seng, kan det ikke rigtig være større.

Jeg regner med at anskaffe mig en PS3 på et tidspunkt, derfor full hd:)

Håber i har nogen bud.

mvh
Dlejt.
Hvor meget må den koste?

Og så gentager lige, hvad der er sagt utallige gange: Full hd er ligegyldigt på en 32" skærm (medmindre du kun sidder tætte end ca. 1 meter fra skærmen).

Endvidere skal du være opmærksom på, at full hd-paneler koster mere end hd-ready paneler. Du risikere derfor at skulle give køb på langt vigtigere ting såsom kvaliteten af biledbehandlingssoftwaren.
Af madass32
ved godt at pixelmæssigt kan man ikke se forskel på så lille en skærm.
:)
Men vil da mene det er en fordel med full hd panel til blueray visning, da der ikke foregår nogen scalering. derved et mere "rent" signal. mindre støj or sådan, men om man kan se det?? :o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke se det. 32" er på ingen måde stort nok til at gøre dig i stand til at bedømme skalering af fuld HD materiale til 720p, med mindre du sidder usandsynligt tæt på.
Af zyckelmaster
Som Yakken skriver, du vil ikke kunne se forskel, men uanset hvad, så har du stadigvæk ikke svaret på, hvad det må koste...
Af Dlejt
Hej igen!

Undskyld den sløve responstid. Mit net har været nede igår, så har ikke kunnet komme herind før nu :(

Men nu er det oppe igen!

Jeg er rimeligt sart hvad angår billedekvalitet, og undgår helst skalering, hvis det skader kvaliteten. Men hvis der vitterligt ikke er en synlig forskel, vil jeg da gerne spare penge:)
Min seng er 2m lang, så jeg kan godt ligge ned til 1,5m fra skærmen.

Prisen skal helst ikke for meget over de 6000. Og gerne under:)

Tak for svarene!

Mvh
Dlejt.