Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bobby88
Hej

Jeg har lige købt et Sony Bravia KDL 40W4000, og vil gerne have det sluttet til min pc, til det har jeg købt et VGA kabel, men fjernsynet siger bare "ikke-understøttet signal", kan det passe eller mangler jeg at gøre noget?

Bobby
Brugeravatar
Af Stefan V
Har du sat din pc til at sende signalet til skærmen og står skærmens input på VGA?
Evt. har du så ikke et DVI eller HDMI du kan bruge?
Af Bobby88
Har fundet ud af det nu.

Jeg skulle bare sætte Skærmopløsning ned 1024 X 768 pixel :)
Af Bobby88
Er det så også muligt at få tv'et til at afspille lyden?
Af NoNameDesigndk
ja.. jack (headset stik til pc'ens lydudgang) -> phono kabel, hvis w4000 har en af de der "rød-hvide" indgange ?

men hvorfor få lyden over i fjernsynet ? det er jo nok ikke meget bedre end computerhøjtalere ?

EDIT: men hvis du laver den løsning med de kabler ved jeg ikke om fjernsynet kan finde ud af at den skal få lyden derfra .. ?
Brugeravatar
Af Stefan V
Hvis du har HDMI udgang på din PC er det også en mulighed :)
Af Bobby88
Nu har jeg så købt et, jack -> phono kabel, men kan ikke få fjernsynet til at afspille lyden, nogen ide til hvad jeg skal gøre :)
Af NoNameDesigndk
som jeg skrev tidl. så ved jeg ikke hvordan du får fjernsynet til at afspille lyden fra den indgang du har brugt.. Er det en indgang kun til lyd du bruger? Hvordan får du billedet over ?
Af Bobby88
Billedet får jeg over via VGA-kabel, lyd stikket har jeg prøvet at putte i computerens udgang til hovedtelefoner, og den anden ende i nogle af fjernsynets forskellig udgange.
Af iballan
Lige under vga-indgangen på fjernsynet er der en jack-indgang. Det er den du skal sætte lyden ind i. Dvs. du skal bruge et kabel med et minijack stik i begge ender.
Af NoNameDesigndk
undskyld vi har ledt dig på vildspor.. ser ud som om iballan kender lidt til det tv..
hvad lyden ang., så er det vel formodentlig en indgang du har brugt.. ;) mindre detalje..
er der ikke en af indgangene til lyd der hedder noget alla det samme som det der står ved vga indgangen.. ? eller det kan jo være ligegyldigt, da iballan har givet dig svaret ;)