Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har lige købt en Panasonic TH-42pz85 og to gange er det sket, at samtlige tv-kanaler (både digitale og analoge) forsvinder. Det sker med ca. 1-2 døgns mellemrum og uden nogen form for varsel. TV'et mindre end en uge gammelt.

Når det sker, kan jeg ikke søge alle kanalerne ind igen - hverken manuelt eller automatisk. Den finder kun 6 analoge ud af de 35 kanaler, vi har adgang til, og ingen af de 4 digitale.

Den kan godt zappe igennem de fastindstillede analoge kanaler, men det er som om, den ikke ændrer frekvensen, men bare bliver på den samme - altså skifter kanalen reelt ikke.

Jeg har dog fundet ud af, at når jeg nulstiller til fabriksindstillinger, så alle indstillinger reelt er slettet, SÅ kan den søge alle kanalerne ind igen. Sur ting, for så ryger alle andre presets også :((

Er der andre der oplevet lignende med Panasonic? Er det en mandagsmodel, så jeg skal skynde mig at ophæve handlen og sende det retur (har købt det på nettet og har 14 dages returret)?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
har du noget tilsluttet noget til HDMI portene? Der har været lignende oplevelser på PX80.
Af mikkelsteen
Ja, jeg har et Acer mediecenter tilsluttet HDMI 1. Kan det virkelig have noget at sige i forhold til tunerdelen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det kunne det godt. Jeg kan desværre ikke huske hvad trådene hed, men der er flere der har haft problemer med HDMI tilslutninger og TV-tuneren på deres PX80. De oplevede vist præcist det samme som du. Prøv at søge lidt i forum for at se hvad de rapporterer.
Af mikkelsteen
Det lyder ikke lovende.

Jeg har prøvet at søge på 'PX80 AND tuner', men synes ikke rigtigt, at jeg kan finde noget. Er der nogen, der kan sende mig i retningen af den gamle tråd?
Af mikkelsteen
Tak for det Yakken.

Jeg kan med sorg konstatere, at jeg ikke er den eneste med problemet - langt fra. Det ser ud til, at Panasonic har 'tænkt over en løsning' siden engang i april og stadig ikke fundet ud af noget. !:(

Det skyldes åbenbart en fejl i den måde, de har konstrueret/konfigureret HDMI-portene i både PX80 og PZ85. Løsningen er ifølge de tråde, du har refereret til at:

1. slukke tv'et på hovedafbryderen
2. tage HDMI-stikket ud
3. tænde tv'et igen

Herefter dukker de analoge kanaler op igen - uden det er nødvendigt at lave en gendannelse til fabriksindstillingerne.

Synes virkelig, at det er ufedt at skulle kæmpe med disse problemer bare fordi man har sluttet noget til HDMI-porten. Kunne i øvrigt se, at andre også havde oplevet problemet, når de har en Zaptor eller YouSee boks koblet til via HDMI.

Det er vist en OM'er Panasonic!