Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej! :)

Jeg skal inden længe have 3 skærme, når jeg i nærmeste fremtid køber mig en stationær!
Skærmene skal bruges til almindeligt brug, altså surfing og gaming, men også utrolig meget til grafisk arbejde...

Er der nogen der kan foreslå nogle skærme jeg kan bruge til dette?
De skal være helst være ca. 22" og max. koste ca. 2.000 kr...
Skærmen skal nemt kunne hænges på væggen!

Jeg har søgt lidt på EDBpriser og fundet disse skærme:

Samsung SyncMaster 226BW - Pris: 1.836 kr.
Samsung SyncMaster 2232BW - Pris: 1.872 kr.
Samsung SyncMaster 2253BW - Pris: 2.066 kr.
Samsung SyncMaster 226CW - Pris: 1.988 kr.

ASUS VW222U - Pris: 1.640 kr.
ASUS VW222S - Pris: 1.418 kr.
ASUS MW221U - Pris: 1.819 kr.
ASUS MW221C - Pris: 2.093 kr.

LG L226WTQ-PF - Pris: 1.820 kr.
LG L227WT-PF - Pris: 2.034 kr.
LG L226WA-WN - Pris: 1.990 kr.
LG W2252TQ-PF - Pris: 2.035 kr.

Philips 220CW8FB - Pris: 2.114 kr.

ViewSonic VX2240w - Pris: 1.958 kr.

Iiyama Pro Lite E2201W-B1 - Pris: 1.849 kr.

Jeg har læst lidt herinde, og har fundet ud af at jeg burde kigge lidt på Eizo, men deres skærme er godt nok dyre!
Hvilken skærm ville være den bedste til mit forbrug?

På forhånd mange tak! (B
Senest rettet af Rasmus Uhre 10 jul 2008, 10:02, rettet i alt 2 gange.
Af Stigart
Tror ik du ka finde en ordentlig 22" skærm til grafisk arbejde til under 3000. Der må du nok se på teknologien vedr. panel og farvegengivelse og så hoste op med lidt flere knapper.

Jeg leder nemlig også selv pt efter en billigere skærm til grafisk arbejde, og den eneste skærm jeg er faldet over i den pris er OcUK Value L2442WD'en. Omstændighederne omkring den og hvordan man får fat i den lyder dog lidt suspekte.

Har stadig ik selv fundet ud af en plan... ::l
Af Rasmus Uhre
Stigart skrev:Tror ik du ka finde en ordentlig 22" skærm til grafisk arbejde til under 3000. Der må du nok se på teknologien vedr. panel og farvegengivelse og så hoste op med lidt flere knapper.
Nej, jeg er godt klar over man ikke får en decideret skærm til grafisk arbejde for omkring 2.000 kr., men noget derhen af må da kunne lade sig at gøre? Eller hvad? :(

Stigart skrev:Jeg leder nemlig også selv pt efter en billigere skærm til grafisk arbejde, og den eneste skærm jeg er faldet over i den pris er OcUK Value L2442WD'en. Omstændighederne omkring den og hvordan man får fat i den lyder dog lidt suspekte.
Jeg søgte lige på din skærm: OcUK Value L2442WD ...og det ser da ud til at rigtig mange er vilde med den! O_O
Inkl. moms koster den 2.200 kr. uden forsendelse fra den side.
Kan du uddybe hvad du mener lyder suspekt?

Stigart skrev:Har stadig ik selv fundet ud af en plan... ::l
Du må lige sige til, hvis du finder ud af noget! :p
Af Stigart
Rasmus Uhre skrev: Kan du uddybe hvad du mener lyder suspekt?
Bare at den jo skal bestilles fra England, og det er jo i sig selv lidt risikabelt med sådan en skrøbelig fragt. Håber da i så fald at den går udenom Heathrow, for der kaster de sgu rundt med fragten. Har selv oplevet det med et par guitarer.
Derudover har der været lidt bøvl med at har sendt en forkert version af modellen etc.

Ska man bestille den herhjemme ka man vist gøre det gennem Pixmania, men også der ka man rende ind i noget skidt. De har i hvert fald ikke den vildeste "trust"-rate.
Af Rasmus Uhre
Stigart skrev:Bare at den jo skal bestilles fra England, og det er jo i sig selv lidt risikabelt med sådan en skrøbelig fragt. Håber da i så fald at den går udenom Heathrow, for der kaster de sgu med fragten.
Derudover var der lidt bøvl med at har sendt en forkert version af modellen etc.

Ska man bestille den herhjemme ka man vist gøre det gennem Pixmania, men også der ka man rende ind i noget skidt. De har i hvert fald ikke den vildeste "trust"-rate.
Jeg har lige læst lidt videre på nettet og der har været et par hændelser, hvor folk har fået skærme med lange pixelrækker med fejl, eller hvor de har fået et TN-panel i stedet for et VA! :s

Forestil dig at bestille 3 skærme hjem... Der er fejl på 2 af skærmene, så de ryger tilbage! Du får 2 nye, hvor den ene har fejl... Den ryger tilbage! Du får 1 ny, som fungerer som den skal, men imellemtiden er den første skærm gået i stykker! ;;)
Af Stigart
Ja, det er jo desværre en ulempe ved at handle via nettet.
Men man ka jo godt li at leve livet farligt... eller... i hvert fald billigere.. ::l
Af Rasmus Uhre
Jeg sendte lige en besked til OcUK:

Hello Overclockers UK!

I am looking for a computer monitor I can use for graphic work. I have been looking
at the OcUK Value L2442WD-VA 24", but there are a few problems.
I have heard that people sometimes have recieved a wrong monitor or a monitor with
TN panel.
The other problem is that I am living in Denmark and therefore I feel kind of
unsecure if I am going to buy this monitor. What if I get screens, which is not the
right ones, or if there is a mistake or something wrong?

At the moment I am looking for a screen for graphical work, actually I need 3
totally, in the nearest futere.

Could you help me answer my questions?

Best regards
Rasmus Uhre

...og fik følgende tilbagemelding:

Dear Rasmus Uhre,

Thank you for the web note. I would not get the OcUK monitor as it is not recomended
for graphics work. I would look at getting a Dell or BenQ monitor as they are much
better for graphic work.

Regards,

Anthony Evan

Jeg vil kigge lidt nærmere på Dell og BenQ, men de er desværre også alt for dyre! ::l
Senest rettet af Rasmus Uhre 11 jul 2008, 11:40, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dell får en del hug for inputlag og et akut behov for kalibrering af deres nye S-PVA baserede skærme såsom 2408WFP og 2707WFP.
Af lyf
yakken skrev:Dell får en del hug for inputlag og et akut behov for kalibrering af deres nye S-PVA baserede skærme såsom 2408WFP og 2707WFP.
Jeg er ikke den store gamer, indrømmet, men jeg har ikke oplevet nogle problemer i spil som GTA: SA, ToCA Racer Driver og WoW.

Farverme er utroligt hidsige, men synes umiddelbart jeg har et fint resultat efter lidt justering.

Venter stadig på min vens kalibreringsmaskineting.