Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle jeg har brug for jeres viden!!

Står og skal købe en fladskærm 40 til 46 tommer

skal bruge den til parabol, ps3 og dvd film og tilslutte min laptop

har været på nettet og kigge helt vildt men det er jo en jungle med alle de skærme der er på nettet

prisen skal helst ligge på omkring 10000kr

håber i kan hjælpe mig lidt!!

med hvad i feks. vil anbefale

På forhånd tak Thor
Af Nick_S
Brug en halv time på at kigge forum igennem efter lignende tråde.

Når du har gjort det, køb dig så et Panasonic PX80. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Rent billedmæssigt, så er det ikke på højde med det PX80 der er nævnt tidligere.

Men du bør stadig søge i forum på modelnummeret - W4000 er diskuteret i mange andre tråde.
Af Masterfelix
Ved ikke om det skal være plasma eller lcd!!

Hvad med panasonic pz85???

vil gerne kunne se full hd med min ps3
Af Ponduus
Det er de færreste ps3 spil som vises i full-hd. Det vil kun være med blueray, at det vises full-hd.
Af Masterfelix
Det var også det jeg mente!! altså se film i Blu-ray.. men skal også spille pc spil fra min laptop. men er det plasma eller lcd jeg skal vælge!!!
Tak for alle svarene
Af Nightcrawler990
Hey Masterfelix!

Har selv kigget herinde de sidste par måneder for at finde info. omkring hvad der er bedst. Nu fik jeg så brugt pengene jeg havde sparet sammen til noget andet, så derfor må jeg starte forfra, nok om det.

Jeg blev også foreslået Panasonic PX80 eller Sony KDL 40W4000.

Det eneste jeg har kigget på er Sony's, men det andet er sikkert også godt, foir det lyder sådan.

Men jeg tænker bare sådan her:

Hvis du fx skal bruge den som computerskærm, som jeg også meget gerne vil. Så er det da ikk smart med plasma, hvis man er så uheldig at eksempelvis skrivebordet brænder sig fast eller man går fra den mens man sidder på nettet, med en hvid baggrund. Eller er jeg helt forkert på den ?? :s

Plus jeg har ingen idé om hvorn den håndtere spil (PS3) :o

Ville måske være rart med indlæg fra nogle som har det fjernsyn ???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er en markant forskel på at bruge skærmen som substitut for en monitor, hvor du også surfer, bruger tekstbehandling mv. og så bare at spille på skærmen. Du kan sagtens spille spil fra din PC på en plasma-skærm.
Af Ponduus
Nightcrawler990 skrev:Hey Masterfelix!

Har selv kigget herinde de sidste par måneder for at finde info. omkring hvad der er bedst. Nu fik jeg så brugt pengene jeg havde sparet sammen til noget andet, så derfor må jeg starte forfra, nok om det.

Jeg blev også foreslået Panasonic PX80 eller Sony KDL 40W4000.

Det eneste jeg har kigget på er Sony's, men det andet er sikkert også godt, foir det lyder sådan.

Men jeg tænker bare sådan her:

Hvis du fx skal bruge den som computerskærm, som jeg også meget gerne vil. Så er det da ikk smart med plasma, hvis man er så uheldig at eksempelvis skrivebordet brænder sig fast eller man går fra den mens man sidder på nettet, med en hvid baggrund. Eller er jeg helt forkert på den ?? :s

Plus jeg har ingen idé om hvorn den håndtere spil (PS3) :o

Ville måske være rart med indlæg fra nogle som har det fjernsyn ???
Jeg har selv købt en Panasonic PX80. Jeg ser det som min bedste investering i land tid. Den har et rigtig godt billede og den er kanon god til ps3.

Prøv at søge herinde på forummet. Det er et utal af tråde omhandlende dette emne. Jeg vil vove at påstå, at i kan finde svar på jeres spørgsmål der:)
Der er en grund til, at Px80'eren er blevet rost så meget som den er ;)
Af jfjkd08
Hvad får man oveni hvis man køber pz 80 i stedet for px 80? det jeg kan læse mig til er fordobling af kontrastforholdet fra 15ooo (px) til 30000 (pz) og så fuld HD hos pz? er det de ca 3000 kroner ekstra værd? er der andre fordele ved pz fremfor px?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, PZ80 er fuld HD og det i sig selv giver en merpris. Om du så har brug for det, må være op til dig selv, men de færreste har brug for fuld HD på et 42" TV.
Af Masterfelix
Hvorfor er det ikke nødvendigt med full Hd hvis man sidder tæt på sin skærm!! Hvad med Mpeg4 skal man ikke bruge det til noget???
Skal kun spille med min laptop på skærmen ikke rigtig surfe!!!

men er plasma så det jeg skal gå efter???

Plasma = bedste billede

Lcd = levetid og ikke burn in

Hvad med blæsere i plasma larmer det ikke???