Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MartinJohansen
Tak gutter.

Ja... jeg må vist hellere få bestilt en også. Det lader til at være en fed skærm.

Det eneste som holder mig tilbage er at den skærm jeg sidder ved nu er skærm nummer 4 - forstået på den måde jeg måtte igennem 3 byttere inden jeg fik en fejlfri... ville være liiidt ærgerligt hvis den historie skulle gentage sig og så med fragt frem og tilbage mellem UK og DK :-(
Af nitrotg
Jeg fik et T&T nummer i fredags.. men kan stadig ikke finde noget info på det gennem royal siden..

Burde der ikke være kommet eller andet nu..
Den skriver bare

The reference number has not been recognised. Please check that you've entered it correctly.

How to find your reference number.

If your item was sent using Parcelforce Worldwide please use the tracking service on their website.

Og hos Parcelforce Worldwide skriver den

are currently unable to confirm that status of your parcel. Please check the number and try again. Please note that items sent over 4 months ago cannot be tracked online. If you are tracking a parcel sent from outside of the UK, we may not have received it yet. Please try again or use the help button below.
Af brfcjon
Jeg har ikke umiddelbart kunne finde nogen anmeldelser og jeg har ved søgning her på siden heller ikke fundet noget om farvepræcision på skærmen.

Prisen er jo meget attraktiv, men hvis farvepræcision er langt fra eks. Dells er skærmen ikke længere så attraktiv for mig.

Er der nogen der har input til billedkvaliteten på skærmen - udover at det er et pva panel og den er god for pengene....

Kan den i øvrigt væghænges - synes ikke jeg kan læse mig frem til dette på oc's hjemmeside

vh
Kasper
Brugeravatar
Af nightrhyme
Kunne man lokke nogle af de lykkelige ejere af denne skærm til at teste dens evne til at vise de sorteste nuancer af sort.

Hvor langt kan i se forskel på flatpanels egen Monitortest ?

Mht. test af skærmen har jeg fundet følgende. Lad jer ikke snyde af skærmens navn. Det er den præcis samme skærm: http://www.behardware.com/articles/712- ... -dell.html

Og en lille video af dyret: http://www.dailymotion.com/video/x4ydrq ... mb24w_tech

Vil anbefale potentielle købere af denne skærm at læse tråden på OCUK hjemmeside: http://forums.overclockers.co.uk/showth ... t=17806175

Den giver et noget bedre billede af skærmens kvalitet end denne tråd :-)
Er selv noget tilbageholdende med at kaste mig ud i det pga. indlæg som dette:
The panel it's self looks fantastic but I think it's other components/build Quality letting it down, this second one had lots of hairs/brush fibres sticking out where the panel met the case??

I bought this to amuse myself while recovering from cancer treatment and its been nothing but a pain so when I get the refund I think I will spend a bit more and get the BenQ or wait for the 24" Hazro.
Af brfcjon
hej igen

Dit link til test ved jeg ikke om er korrekt. Der står de tester MVA vs. PVA. På overclockers siger de det er et PVA der sidder i deres skræm - præcis som i dells. Ret mig hvis jeg tar' fejl

Mht. test af skærmen har jeg fundet følgende. Lad jer ikke snyde af skærmens navn. Det er den præcis samme skærm: http://www.behardware.com/articles/712- ... -dell.html
Af MartinJohansen
Jeg skal lige høre noget... de skriver i testen af den udgave af panelet i den skærm er en outdated version osv.

De skriver også at Dell's panel har "much deeper black" .. ok så sidder jeg og forestiller mig at den sorte farve er fisgrå på OC's skærm.

Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg skal tolke "much deeper black"?

Er OC's skærm/panel stadig med bedre kontrast, sort, farver osv. end min Samsung 205BW med TN panel?

Det kan jo godt tænkes det skal forståes sådan et selvom Dell har "much deeper black", at OC skærmen stadig har rigtig god sort.. altså at den ikke er ringe, men den anden blot har bedre sort.
Af nitrotg
Så fik jeg min skærm ind af døren..

Hvad har i af settings på den.. syntes det er svært at finde det optimale lys og farve settings
Af tearhx
Hey!

Overclockers virker som en super side. Flere af skærmene er MEGET billigere en i DK. Jeg kan læse at det koster en cirka 250 kr i fragt. Men hvad med told, det kommer der ikke imellem EU lande?

Se her i Danmark koster samsungs 225md monitor 3500kr.

og på overclockers koster samme skærm cirka 2650kr med fragt.

Man sparer altså lidt over 800kr.

Kan det virkelig være sandt? Er det noget jeg overser eller er markedet bare hårdere i England?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke told på varer fra EU lande. Du skal kun betale moms.
Brugeravatar
Af nightrhyme
Ja kom nu købere. Kan i ikke lige dele jeres oplevelse af skærmen og svare på et par spørgsmål ? ;;)
MartinJohansen skrev:Jeg skal lige høre noget... de skriver i testen af den udgave af panelet i den skærm er en outdated version osv.

De skriver også at Dell's panel har "much deeper black" .. ok så sidder jeg og forestiller mig at den sorte farve er fisgrå på OC's skærm.

Er OC's skærm/panel stadig med bedre kontrast, sort, farver osv. end min Samsung 205BW med TN panel?
nightrhyme skrev:Kunne man lokke nogle af de lykkelige ejere af denne skærm til at teste dens evne til at vise de sorteste nuancer af sort.

Af TMOLLER
Når der nu er så stor interesse for en billig stor ikke-TN skærm, hvorfor er der så ingen der kigge på en Philips 230WP7NS?
Det er en S-IPS skærm og derfor i det fleste tilfælde et bedre valg en en PVA skærm. Desuden kan det købes flere steder i Danmakr til omkring kr 2.500. Den har godt nok nogle år på markedet men kostede den gang næste kr 10.000 og har modtaget gode anmeldelser hos TomsHardware. Så til en pris på kr 2.500 burde det være et fund?!
Er der nogle der har nogle erfaring eller mening om hvorfor den ikke sælges enormt godt?
Af nitrotg
nightrhyme skrev:Ja kom nu købere. Kan i ikke lige dele jeres oplevelse af skærmen og svare på et par spørgsmål ? ;;)
MartinJohansen skrev:Jeg skal lige høre noget... de skriver i testen af den udgave af panelet i den skærm er en outdated version osv.

nightrhyme skrev:Kunne man lokke nogle af de lykkelige ejere af denne skærm til at teste dens evne til at vise de sorteste nuancer af sort.

Jamen lad mig da være den første der kommer med lidt info om skærmen..

Har testet den med monitortesten og kan se forskel på alle de sorte nuancer som er på deres testbillede.. hvilket jeg ikke kunne med min Samsung 226 så det jo rigtig fedt..

Farverne er også meget skapere og så er betratningsviklen jo selvfølgelige meget bedre..

Har ingen pixelfejl og skærmen kom ca 1 uge efter jeg havde bestilt den..

Så til de minus siderne..

Skærmen føles virkelig plastikagtig.. Den vejer ingenting, tvivlede virkelig på der var noget inden i skærmen..

Har stadig ikke fundet en løsning på et vægophæng da de "skrugehuller" som sidder bagpå ikke har noget gevind..

Når skærmen har været i dvale og så starter op på en lysbaggrund er det somom den lige skal varme pærene op.. den er lidt "død" de første 10 sek hvor så det ser ud somom man skruger op for lysstyrken..

Alt i alt en fin billig skærm til 2300.. Men man for også hvad man betaler for..

Hvis nogen vil se billeder eller andet info kan i bare skrive..
Af TMOLLER
Hvilke beslag skal der bruges for at væg-montere såden en fætter? Er det VESA 100x100mm eller hvordan hænger det sammen?
Brugeravatar
Af nightrhyme
Jamen jeg vil da godt stille yderligere spørgsmål:

Hvordan er homogeniteten på skærmen ?

Hvordan vil du vurdere sortniveauet f.eks i forhold til en rimelig TN baseret model ?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11