Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zenne
Hejsa
Der er garanteret en masse tråde omkring det her, men kan ik overskue det, so sorry hvis i har svaret på det her en masse gange ;)

Men anyways...

Står og mangler lige det sidste spark for at købe dette TV:

Samsung LE 32 M 61 B fra denne side: http://www.tapeconnection.dk/

1. Nogle som har erfaringer med dette TV? Var det denne model som vandt EISA awarden?

2. Hvad med digital tuner? Det har dette TV jo ik'? Er det nødvendigt? Alle snakker om man "bare" kan købe en digital boks? Er det lovligt? Kommer der andre kannaler på et digitalt sende signal udover DR1 og DR2?

3. Nogle som har erfaringer med tapeconnection.dk?

4. LE32M61B og LE40M61B - Er der nogle forskelle på dem udover størrelsen?

5. Super-PVA har 32" modellen dette?

6. Hvad er opdaterings hastigheden på 32"''eren? :)

På forhånd tak :)
zenne skrev: 1. Nogle som har erfaringer med dette TV? Var det denne model som vandt EISA awarden?

2. Hvad med digital tuner? Det har dette TV jo ik'? Er det nødvendigt? Alle snakker om man "bare" kan købe en digital boks? Er det lovligt? Kommer der andre kannaler på et digitalt sende signal udover DR1 og DR2?

1. jeg har LE-40M61B storebror til nævnte skærm og er meget tilfreds med den. det var iøvrigt den som vandt EISA, men det er stort set samme panel som sidder i 32" modellen.

2. det betyder intet hvis du har kabel-tv, så anskaffer du dig bare en tdc selector boks som er fuldstændig lovligt. hvis du bruger antenne så tror jeg du skal bruge en dvb-t tuner som kan fås eksternt. foreløbig er det kun dr og tv2 som vil sende digitalt måske vil de andre følge med efterhånden.

3. kender ikke nævnte forhandler men jeg kan se at de ikke er i besiddelse af e-mærket som du kan læse mere om her http://www.e-maerket.dk/
superman2006 skrev:
zenne skrev: 1. Nogle som har erfaringer med dette TV? Var det denne model som vandt EISA awarden?

1. jeg har LE-40M61B storebror til nævnte skærm og er meget tilfreds med den. det var iøvrigt den som vandt EISA, men det er stort set samme panel som sidder i 32" modellen.

2. det betyder intet hvis du har kabel-tv, så anskaffer du dig bare en tdc selector boks som er fuldstændig lovligt. hvis du bruger antenne så tror jeg du skal bruge en dvb-t tuner som kan fås eksternt. foreløbig er det kun dr og tv2 som vil sende digitalt måske vil de andre følge med efterhånden.

3. kender ikke nævnte forhandler men jeg kan se at de ikke er i besiddelse af e-mærket som du kan læse mere om her http://www.e-maerket.dk/
1. Stortset det samme?

2. Jeg har TDC kabeltv - Er billedet stadig flot uden selector, da jeg ik lige gider invistere i sådan en?

3. Personligt syntes jeg siden ser meget troværdig ud :) - men ellers fåes det også på denne side: http://www.computermail.dk/ som er e-mærket, til stortset samme pris: 13000 kr - alt betalt :)
det er faktisk samme panel hvis du kigger på specs, der er bare forskel på skærm størrelsen :)

billedet står fremragende på min skærm uden brug af selector, med selector står det superskarpt. bare husk at bruge et godt antennekabel da fladskærme er meget følsomme over for signal støj og forstyrrelser. du kan finde dem her www.av-connection.dk eller hifiklubben.dk hvis du ikke allerede er i besiddelse af et.

tjaa siden kan sagtens se troværdigt ud uden at være det men hvis du skal købe skærmen derfra så vil jeg anbefale dig at betale per efterkrav hvis de har den mulighed, og udersøg om de har 14 dages retur/fortrydelsesret. for hvis der nu skulle være døde/mørke pixelfejl på skærmen så dækker samsungs pixelgaranti nemlig ikke, den dækker kun lysende pixelfejl. i tilfælde af der skulle være mørke/døde pixelfejl så vil jeg råde dig til at benytte dig af retur/fortrydelsesretten som net shops yder.
superman2006 skrev:det er faktisk samme panel hvis du kigger på specs, der er bare forskel på skærm størrelsen :)

billedet står fremragende på min skærm uden brug af selector, med selector står det superskarpt. bare husk at bruge et godt antennekabel da fladskærme er meget følsomme over for signal støj og forstyrrelser. du kan finde dem her www.av-connection.dk eller hifiklubben.dk hvis du ikke allerede er i besiddelse af et.

tjaa siden kan sagtens se troværdigt ud uden at være det men hvis du skal købe skærmen derfra så vil jeg anbefale dig at betale per efterkrav hvis de har den mulighed, og udersøg om de har 14 dages retur/fortrydelsesret. for hvis der nu skulle være døde/mørke pixelfejl på skærmen så dækker samsungs pixelgaranti nemlig ikke, den dækker kun lysende pixelfejl. i tilfælde af der skulle være mørke/døde pixelfejl så vil jeg råde dig til at benytte dig af retur/fortrydelsesretten som net shops yder.
I tråden Kommentar til BT's artikel omkring fladskærmstv. på dette forum står der at samsung dækker pixelfejl medmindre det er et parallel importeret TV? Men de dækker altså kun lysende pixelfejl? Skal ALLE virksomheder dække pixelfejl? Eller betegenes dette ikke som en "rigtig" fejl i produktet?
Af mufcdk1974
www.hifi4all.dk er Tapeconnection en af de mest anbefalede forhandlere overhovedet. At de ikke er e-mærket skyldes sikkert at de først og fremmest er en "fysisk" butik, dvs det meste af deres omsætning ikke stammer fra online handel.

Personligt har jeg købt en HDD recorder hos dem, og servicen var udsøgt :)
Af zenne
mufcdk1974 skrev:www.hifi4all.dk er Tapeconnection en af de mest anbefalede forhandlere overhovedet. At de ikke er e-mærket skyldes sikkert at de først og fremmest er en "fysisk" butik, dvs det meste af deres omsætning ikke stammer fra online handel.

Personligt har jeg købt en HDD recorder hos dem, og servicen var udsøgt :)
Kan du give mig et direkte link? :)
Af mufcdk1974
Et direkte link på hvad?
Af zenne
mufcdk1974 skrev:Et direkte link på hvad?
Kan ik se at der står noget på den side om at tapeconnection.dk er godt site at handle på?
Af mufcdk1974
Prøv at søge Tapeconnection på deres forum.
Af zenne
mufcdk1974 skrev:Prøv at søge Tapeconnection på deres forum.
Aah oki :)