Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Når jeg trækker lyd fra fjernsyn gennem forstærker, er lyden ikke synkroniseret 100% med billedet. Det er meget lidt, men når jeg tænder for både lyden i fjernsynet og højtalerne, hører jeg en meget tydelig ekko.

Fra mit tidligere fjernsyn, har jeg været til at gøre det samme (med samme kabler), og her ligger lyden præcis over i hinanden. Så det kan vel ikke være anlægget???

Ved I om der kan være nogle indstillinger, jeg ikke har taget højde for?

(Har prøvet med 3 forskellige kabler, uden bedre held).

Fjernsyn: helt nyt samsung LE40A656.

Hilsen Lone
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er desværre ret almindeligt på fladskærms-TV. Du må slå lyden fra i dit TV når du benytter anlægget.
Af LkJ
Kan det virkelig være rigtigt, at man giver 10.000 for et fjernsyn, og så lyden er forsinket i forhold til billedet, når man kører den over ekstern højtaler??

Hvad er det der gør, at dette er et problem på fladskærm og ikke på de gamle billedrørsfjernsyn?? man man da kunne gøre et eller andet!!! (er noget frustreret..!!.)
Af LkJ
Er der nogen som evt. ved om der er lydudgang fra fiberboks direkte til anlægget, således dette problem evt. kan afhjælpes når fiber bliver installeret?? Altså så man undgår at skulle trække lyden fra fiberboks til TV til anlægget.
Af NoNameDesigndk
hvordan får du billedet fra din fiberboks til fladskærmen ? HDMI eller scart ? hvis det er hdmi kunne den dyre løsning være at købe en forstærker med hdmi switching, altså man sætter alle sine apparater til forstærkeren med hdmi, og har så en hdmi udgang fra forstærkeren til tv'et.. men som sagt er det den dyre løsning.. ;)
Af Stigart
Det er da vel muligt at køre lyd direkte fra dvd/blue ray-afspiller til anlægget, men stadig få en lyd der er synkron med billedet uden at skulle ud i HDMI-switching?
Dette gir vel også en bedre lyd?
Af NoNameDesigndk
ja det er self rigtigt, men nu tænkte jeg mest på hendes tv via fiber ;) men jo, ved dvd har hun jo nok heller ikke problemer med lyden ..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som jeg forstår problemet, så er det når lyden trækkes fra TV til forstærker og ikke når den afspilles fra DVD eller lignende. På visse forstærkere er der en delay-funktion, men den forudsætter jo at lyden er foran TVet og ikke bagefter.