Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thomas_50
Hejsa
Jeg har brugt en del tid på at læse alle mulige tråde igennem for at træffe mit valg om købet af min første fladskærm til min nye lejlighed, men jeg har svært ved at træffe den endelige beslutning. Det jeg behøver hjælp til er vel egentlig hvilket TV af dem jeg har besluttet mig for der vil passe bedst til hvad jeg bruger det til.
Mit budget ligger på omkring 10.000 og jeg har svæver imellem følgende modeller:

1. Sony KDL-40W4000
2. Panasonic TH-42 PX80 (her kan jeg endda spare penge)!
3. Panasonic TH-42PZ80E (ser ud til at have bedre spec end PX80 og indenfor mit budget).

Jeg skal primært bruge mit TV til alm. tv-kiggeri og masser af sport, så det skal det kunne klare godt. Derudover ser jeg selvf DVD og desuden kobler jeg tit min bærbare til for at se film via den.
Jeg vil gerne have indbygget digital tuner, men det går jeg ud fra er i alle 3 ovenstående modeller.

Det jeg undrer mig mest over er om Sonys LCD tv vil være bedst til almindeligt tv og sport hvor det kræves hurtig gengivelse i forhold til plasma der jo er bedst i billedkvalitet ved DVD og Blueray. Måske kan jeg nøjes med PX 80 og få det samme?

Nogen der har nogle gode råd?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du ikke har noget at bruge fuld HD til, så spar pengene og køb PX80. PZ80 giver dig fuld HD, men det kræver at du har en BluRay afspiller før det overhovedet kan retfærdiggøres at købe sådan en.

Hvis du har kabel-TV så er det et TV med DVB-C du skal have. Det har Panasonics TV ikke.
Af Brian Olesen
Thomas_50 skrev:Hejsa
Jeg har brugt en del tid på at læse alle mulige tråde igennem for at træffe mit valg om købet af min første fladskærm til min nye lejlighed, men jeg har svært ved at træffe den endelige beslutning. Det jeg behøver hjælp til er vel egentlig hvilket TV af dem jeg har besluttet mig for der vil passe bedst til hvad jeg bruger det til.
Mit budget ligger på omkring 10.000 og jeg har svæver imellem følgende modeller:

1. Sony KDL-40W4000
2. Panasonic TH-42 PX80 (her kan jeg endda spare penge)!
3. Panasonic TH-42PZ80E (ser ud til at have bedre spec end PX80 og indenfor mit budget).

Jeg skal primært bruge mit TV til alm. tv-kiggeri og masser af sport, så det skal det kunne klare godt. Derudover ser jeg selvf DVD og desuden kobler jeg tit min bærbare til for at se film via den.
Jeg vil gerne have indbygget digital tuner, men det går jeg ud fra er i alle 3 ovenstående modeller.

Det jeg undrer mig mest over er om Sonys LCD tv vil være bedst til almindeligt tv og sport hvor det kræves hurtig gengivelse i forhold til plasma der jo er bedst i billedkvalitet ved DVD og Blueray. Måske kan jeg nøjes med PX 80 og få det samme?

Nogen der har nogle gode råd?

Til almindelig (SD) tv vil en af de 2 Plasma-skærme (Panasonic) være at foretrække. Især ved hurtige bevægelser og panoreringer ved sport vil Plasma-tv'et hurtigere opdateringsevne givet et mærkbart bedre billede.
Du nævner digitaltuner. Alle 3 har DVB-T tuner (til luftborent tv) men kun Sony har DVB-C tuner (til kabel tv), så det er her et spg. om hvorledes du vil trække det digitale signal ned.