Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jimmi814
Hejsa flatpanels brugere.

Jeg står og skal ud og invistere i en ny skærm her om en lille måned, men vil gerne lige samle så meget information som muligt inden.

Er ikke sikker på alt det der med fuld hd, 24p og hvad det ellers alt sammen hedder, så det er der jeg gerne vil bede om lidt hjælp herinde fra.

Hvor vigtig er de forskellige ting? Altså er fuld hd vigtigs eller 24p, osv osv

Det skærmen skal bruges til er hovedsageligt tv over fællesantenne og dvd/blueray. Og en smule spil på ps3, men det er meget begrænset.

Håber i kan hjælpe. På forhånd mange tak

Ps, behøver ikke være panasonic, men prisen må bare helst ikke overskride 16k
Af madass32
grunden til at der bliver lagt vægt på 1080P og 24hz det er fordi, at det er det format blueray er optaget i. dvs. at når man så afspiller en blueray film så skal signalet ikke igennem alle mulige regneprocessore for at at lave opløsningen om og frameraten. uforstyret signal = bedre billed, at man så ikke kan se forskel på full HD og almindelig 720P HD ved almindelig sideafstand, det er en anden sag :).
se på LG 50PG6000 eller panasonic 50px80. Et godt full HD tv 50" til under 16000K den er svær.

I 46" er der sony 46W4000 tror nu bare de to andre vil være noget bedre til alt andet end blueray, der er de nok ens. og er det analog ant. signal så er der ingen tvil om det skal være et af de to første :)
Af zyckelmaster
madass32 skrev:grunden til at der bliver lagt vægt på 1080P og 24hz det er fordi, at det er det format blueray er optaget i. dvs. at når man så afspiller en blueray film så skal signalet ikke igennem alle mulige regneprocessore for at at lave opløsningen om og frameraten. uforstyret signal = bedre billed, at man så ikke kan se forskel på full HD og almindelig 720P HD ved almindelig sideafstand, det er en anden sag :).
se på LG 50PG6000 eller panasonic 50px80. Et godt full HD tv 50" til under 16000K den er svær.

I 46" er der sony 46W4000 tror nu bare de to andre vil være noget bedre til alt andet end blueray, der er de nok ens. og er det analog ant. signal så er der ingen tvil om det skal være et af de to første :)
Panasonics PX80 kan ikke fås i 50" (i Danmark i hvert fald).

Hvis maxprisen er 16K for et 50"., så er der for mig at se kun LG PG6000, som er hver at kigge på. Den kan du til gengæld også få helt ned til omkring 12K på nettet - http://www.pricerunner.dk/pl/2-1075478/ ... ign-Priser

Hvis du vil bruge et 1300 kr. mere end de 16K, så skal du selvfølgelig købe Pioneer 508XD - http://www.pricerunner.dk/pl/2-945045/T ... ign-Priser

Det er den suverænt bedste skærm på markedet, hvis man ser bort fra full HD modellerne fra Pioneer (herunder den nye 9. generation af skærm), men dem kan du heller ikke få til under 25K i øjeblikket.
Af jimmi814
Jeg siger mange tak for svarene ind til videre.

Men hvad med sådan en skærm som panasonics pz 700, og pz 70?

Er det ikke nogle skærme der er værd at se på?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, men med de priser du kan få PZ80/85 og PZ800 til, så skal du kunne skaffe dem til en meget god pris før de kan anbefales.
Af jimmi814
Det vil sige at 16000 er for meget for en pz700?

Er ikke så meget inde i det. Er der nogle bestemte forhandlere i kan anbefale? Evt i udlandet?
Af mbs1979
vil sige at det er mange penge for en gammel model. Hvis du kunne nøjes med en 46 tommer er der jo også PZ80 som jeg personligt synes er et rigtigt lækkert TV. det har full hd opløsning og 24p. det kan købes for ca 16000 i en almindelig radio tv forretning. expert i silkeorg har det til 16500 men ved ikke om der er andre expert butikekr der har det til den pris.

Mvh Michael.
Af jimmi814
Skulle meget gerne op i en 50". Lillemor har lidt bøvl med øjnene og vi har en temmelig stor stue :D