Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Howdy!

Jeg har nu været på udkig efter et 32" LCD TV i to ugers tid, og jeg kan simpelthen ikke blive enig med mig selv om, hvad jeg skal købe.
Jeg er ved at blive lidt utålmodig, da det kunne være rart at have her i ferien. :D

Og ja - jeg har læst købsguiden og diverse tråde her i forummet, men jeg er stadigvæk ikke kommet frem til noget. :)

Det skal bruges til gaming på min PS3, film (streamet fra PC'en til PS3'en, hvis det har nogen betydning) og så noget fjernsyn.
En digital tuner ville helt klart være et plus.

Den skal også kunne understøtte NTSC, da jeg har et PS3 spil fra USA, som jeg ikke kan afspille på mit nuværende SDTV. Jeg er ikke klar over, om det er en standard ting i alle LCD fjernsyne eller ej, så jeg tænkte, at jeg ville nævne det.

På forhånd mange tak!
Af Phillermand
Jeg har fundet et par stykker - måske der var en venlig sjæl derude, der kunne fortælle mig om jeg er på det rigtige spor? :)

Jeg ved godt det ikke er nemt, at rådgive med sådan noget, men der sættes stor pris på alt hjælp!

LG 32LG3000

Philips 32PFL5522D

Samsung LE32R87BD

Sony KDL-32S3000

Og jeg er stadigvæk ret usikker på det vedr. NTSC spil - er der en der kan oplyse mig? :)

Tusinde tak på forhånd! :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Generelt er det nogle ret billige modeller, du ikke bør have alt for store forventninger til. Jeg tror jeg ville medtage Toshibas C-serie, der dog mangler DVB-T tuner i den lave ende af prisskalaen.

Husk at hvis du har kabel-TV så kan du ikke bruge DVB-T tuneren alligevel.
Af Phillermand
Ja, jeg er godt klar over, at det ikke er det vildeste jeg får, så mine forventninger er heller ikke kanon store.

Med C-serie mener du sådan en her fx?

Toshiba 32CV505DG

Hvis jeg skal være ærlig, så hælder jeg mest til enten den Sony, eller Samsung som jeg linkede til. Jeg har ikke så meget tiltro til Toshiba, men måske er det bare mig der har været uheldig.

Hvis du skulle vælge en af de modeller, hvilken en ville du så vælge? :)

Jeg har kabel-TV, men er det ikke noget med, at man kan lave en aftale med udbyderen (i mit tilfælde YouSee), så man kan modtage digitalt kabel-TV? Til det skal jeg vel bruge en DVB-T tuner, ikke? Jeg er fuldstændig lost når det gælder sådan noget. :P
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, DVB-T er kun til luftbårne signaler, dvs. det du fanger med stueantennen. Du skal have DVB-C for at bruge kabel-TV digitalt. Det er der ikke nogen TV i det prisleje der har. Hvis du har kabel-TV så er DVB-T, som sagt ligegyldigt.

R87 er en ældre model og du kan få Samsung modeller der er bedre til samme pris. Her er et par stykker:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... &Soegeord=
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... &Soegeord=

M87 er anmeldt her på siden og da det koster det samme som R87, så er der ingen grund til at tage dén.
Af Phillermand
Ahhh..!! Nu forstår jeg det bedre! :)

Jeg synes faktisk, at M87 lyder som et super valg til mig.
Dog er det første hit på hifipriser.dk til et 32M87BDX, jeg ved ikke om det er bedre, eller dårligere?

Samsung 32M87BDX

Tusinde tak for hjælpen, det er virkelig fedt at få noget klarhed over det hele! :P