Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af r.kristensen
du skal nok fortælle hvad du skal bruge tv'et til.

W4000 vil være god hvis du har brug for dvb-c tuner (kabel-tv) og skal bruge computeren til et statisk billede, fx. computer-skærm.

Billede mæssigt vil 428 XD være bedst, selvfølgelig med regnet de ulemper der er ved plasma, fx. burn-in.

Så fortæl hvad du skal bruge tv'et til.
Af DgsR
Hva hvis det er alm. dvd film, stofa zaptor tv og lidt xbox360 og om noget tid måske lidt blue-ray film engang ..
Af Zacho
DgsR skrev:Hva hvis det er alm. dvd film, stofa zaptor tv og lidt xbox360 og om noget tid måske lidt blue-ray film engang ..
Så er det Pioneer'en :-)
Af Kent_P
det er til film, bluray også ps3. xbox er out :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så er det 428XD - uden sammenligning.
Af Kent_P
men er der ikke noget med at film er bedst med 100hz?
eller hvordan ligger det?.
nogle der kan forklarer lidt om pioneer og så til de specs jeg ønsker bruge det til?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi må lave en tråd engang hvor folk kan få lov at fortælle hvor de henter disse oplysninger fra :D

100 Hz fordobler din opdateringsfrekvens og på plasma-TV betyder det at billedet ikke flimrer, ligesom du kender det fra CRT TV hvor 100 Hz også blev indført. Med LCD er historien en anden, men det må du læse dig til i vores købsguide.

For Pioneers vedkommende har man taget skridtet videre og understøtter 1080p24, dvs. afspilning af BluRay materiale ved den frekvens som filmen er skudt med, dvs. 24 Hz (eller rettere - skærmen viser billedet et helt antal gange af 24, så du ikke får flimmer). Dette er også beskrevet i vores købsguide.

Mht. dit sidste spørgsmål, så har jeg allerede besvaret det i min korte kommentar før...
Af Kent_P
okay takker Yakken :) og btw hd ready og full hd, har det betydning for bluray afspildning og ps3 spilning?
Af imdbdk
Ja, det har det. Blu-ray er i 1080p(full HD) mens de fleste PS3-spil er i 720p(HD ready). Dog skal du sidde meget tæt på skærmen eller have øjne som en høg for at kunne se forskel. HD-ready er klart tilstrækkeligt. Og personligt synes jeg også det er pænere at se billeder nedskaleret fra 1080p til 720p end opskaleret fra 720p til 1080p.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Læser du ikke lige vores købsguide (evt. igen)? Vi har gjort ret meget ud af at forklare omkring fuld HD vs. alm. HD, så det vil jeg ikke bruge tid på at gentage.
Af Frossenfisk
yakken skrev:Vi må lave en tråd engang hvor folk kan få lov at fortælle hvor de henter disse oplysninger fra :D
Quote FTW :D Du burde blive komiker (Y)