Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Silenceofdk
Wow, sikke en respons - Tak for alle de gode inputs :)

Det lyder nu til at mange anbefaler Pioneers Tv og jeg må indrømme at jeg blev småforelsket, da jeg så det. Tv'et skal bruges til normal Tv-kiggeri, film og hygge. En mediecenter kommer måske på, er lige i tvivl.

Min stue har et stort vindue for enden og der er genskin allerede nu - Men jeg vil hellere købe noget mørklægning end at vælge en anden skærm. Efter at have snublet lidt rundt på nettet er jeg ganske sikker på at det skal være et 509, selvom det er en tand over budget. Især dækningen af det her på Flatpanels fik mig til at tænke.

Men hvad er forskellen på 509 og 509h? Som jeg forstår det har sidstnævnte en DVB-S modtager indbygget og kan modtage signaler trådløst fra f.eks. en netværksharddisk - Men vil det så ikke være bedre at bruge de 3000 kr. H modellen koster på at købe en satellit modtager med harddisk således at jeg f.eks. kan høre netradio uden at skulle tænde(og bruge strøm) på mit 50" ? Derudover kan der på harddisken overføres film således at de kan ses på Tv'et fremfor det trådløse?

Jeg nemlig Telia Stofa gennem antenne forening og deres digitale spejl kører gennem DVB-C - Men jeg bruger dog også DVB-S til at høre radio dagligt.

Btw. siden Fona har skærmen til 25.000 kr. allerede - Bør den ikke være billigere i Net butikkerne når den er der?

Eller overser jeg noget?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan læse om 5090 og 5090h (bemærk at det ikke er 509) her:
http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1208274753

Hvis du ikke har noget at bruge DVB-S tuneren eller mediecenterfunktionen til, så spar de penge disse features koster. Du kan altid få en ekstern boks der gør det samme.

Jo, skærmen falder nok i pris når netbutikkerne får den.