Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Xkimo
Jeg har læst test af skærmen, men får lidt bange anelser for køb, da der var ploblemer med at tilslutte DVI-HDMI stik... Det er primært det vigtigste for mig, da jeg skal kunne bruge det som mediacenter.
Skal selvfølgelig også bruge det til at se tv på.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1213261291

Så vil bare lige høre folks erfaringer med tilslutning af DVI til skærmen.

Så har jeg så også et andet problem kommer til at sidde ca 5 meter fra skærmen, vil det overhovedet være muligt at se sit skrivebord på skærmen fra den afstand.

Ved godt det ville være bedst med en 50" men så ryger prislejet op på de 18k og det holder økonomien ikke til desværre.

På forhånd tak..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Da skærmen har en opløsning på 1024x768, så skulle det være ret ligetil at benytte en VGA tilslutning, selvom det naturligvis er lidt bekymrende at DVI->HDMI ikke virkede i vores test. Da opløsningen ikke er så høj, så vil det heller ikke være helt så kritisk mht. båndbredden i kablet, dvs. VGA skulle kunne levere et ordenligt billede uanset hvad - selv hvis kablet er et par meter.

Mht. opløsningen, så kunne det dog godt gå hen og blive et problem, da 42" ikke er så forfærdeligt stort når alt kommer til alt. Jeg er selv ikke bekvem ved at bruge mine forældres 42" på mere end 3 m afstand når mediecenteret skal styres - i hvert fald ikke hvis man skal kunne læse teksten på ikonerne.
Af Xkimo
Ja det var det jeg frygtede. Men forholdene i min lejlighed gør at jeg ikke bare lige kan rykke rundt så jeg kommer tættere på tv´.

Men må jo finde en løsning på problemet.

Hvis det er jeg skal op til de 50" og det bare skal fungere ville dette så være et godt bud . Panasonic TH-50PZ70

eller findes der en skærm der matcher til billigere penge.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Man har tidligere kunnet få en Samsung Q97 i 50" til meget få penge, men det er et godt stykke tid siden jeg sidst kiggede. PZ70 er stadig en god skærm, men den er jo blevet afløst af PZ80/85, som desværre stadig er lidt pebrede i store størrelser.

Med PZ modellerne kommer du dog op i 1920x1080 punkters opløsning, så der skal du nok overveje at benytte en lavere opløsning i mediecenteret.
Af Xkimo
Okay jeg må lige lege lidt med økonomien og måske satse på et Pioneer 508XD.. Men jeg siger mange tak for de hurtige og præcise svar.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Bare lige for at sikre mig at du ikke misforstod det, så kan du jo altså godt køre med en anden opløsning på skærmen, selvom den fysiske opløsning er 1920x1080. Så skalerer TV'et jo bare input så det passer.