Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

jep, som overskriften signalerer er det på tide at få købt en skærm.

Jeg skal bruge skærmen til stort set alle applikationer, dvs. dvd film, alm tv fra antenne kabel, Playstation og på kort sigt en x360/ps3, windowsbaseret computer samt macbook pro (kommer til at være min eksterne skærm for begge comp.)

Designet betyder meget for mig og derfor er plasma egentlig sorteret lidt fra. Har ikke budget til en Kuro skærm hvilken jeg syntes jeg er pænest. Bryder mig ikke meget om Px80 og kan ikke se mange andre alternativer til plasma skærme.

budgettet er på cirka 9000 som er sparet over noget tid.

Syntes phillipsen er super flot, men kan ikke rigtig bestemme mig ifht samsungen, da stort set samme pris imellem 32 phillips og 37" samsung er en faktor.
Afstanden til fjernsynet vil være lige på grænsen mellem 32-37" upgrade så er delt.

Deisgn til side, er der nogen der har nogle egentlige anbefalinger eller erfaringer ud over hvad man kan læse sig til?

Har set begge tv og syntes de begge har enormt flotte billeder på hhv dvd og antenne. Andre råd til faktorer der kan afhjælpe min beslutning?

Så vidt jeg har kunnet læse mig til opererer begge skærme med 100Hz - er jeg korrekt forstået?

Og ifht disse to skærme, ville jeg være bedre tjent med at spare op 3 mdr endnu og købe Sonys nye billederamme serie 32" KDL-32E4000?

på forhånd tak!

/C
Af Diazz
Tror ikke du kan få et Samsung 37A656 til under 14000 med mindre det er parallelimporteret
Af Compact
har et tilbud på hånden på et Samsung 37 A656 FULL HD 100 Hertz som det er quoted på 9.999kr.

Med mindre der er forskellige versioner af det nye tv med den røde kant er jeg da på bar bund.

getmore.dk blandt andre?
http://getmore.dk/searchresult.asp?sear ... g=le37A656

Når det ukonstruktive er overstået, kan vi så ikke rette øjnene mod det rettede spørgsmål? Er der nogen der kan hjælpe. Nogen der har nogle erfaringer med 9603D'eren?
Af Diazz
Vil da mene at det er rimelig vigtig efter som den model ikke er dansk og derfor ikke har DVB C tuner og DVB T tuneren ikke virker optimalt?
Af Compact
okay, brugbar info.

Spørger fordi jeg gerne ville have andres vurdering, men samsungs hjemmeside siger heller ikke noget om dvb_c tuneren as far as I recall.

Det er jo ikke fordi jeg ikke har undersøgt tingenes sammenhæng, men fordi det er mit første køb og gerne ville have den rigtige skærm til mit behov første gang.
Af Compact
okay, har lige hentet spec-sheated frem og havde helt misset detaljen vedr. dvb-T/C tuneren.

Har ikke læst alle trådene vedr. samsungen igennem, men kan du påpege hvordan jeg kan kende forskel så udover det med tuneren?
Iflg flatpanels.dk's købeguide siger den dbb-c tuneren er til antenne baseret HD signal behandling, sandt? Når jeg ikke trækker signal ned via luften må dvb-c tuneren være vigtigste element for mit vedkommende hvad tunere angår?
Af Compact
Men main focus for tv'et ville være computer hookup til macbook pro, dvd viewing og gaming.

tv delen er lidt mere distanceret og kommer ikke til at købe noget betalingskanal på denne her side af 2010.

Nogle yderligere anbefalinger vedr. det at 'undvære' dvb-c tuneren, da mit SU budget ikke er gearet til 15K modsat de cirka 9K for de parrallel importerede....?
Af Diazz
Så vidt jeg har læst mig frem til virker tekst tv ikke hvis du køber en parallelimportet model via DVB-T tuner.

DVB - C tuneren er hvis du har købt HD via stofa eller yousee.

Men altså. Du kan jo få et 32" Samsung A656 til lige omkring de 10.000 og det er vel og mærket en dansk model med DVB T/C tuner
Af Compact
ok - thanks a lot.

Havde prøvet og fange så mange info som muligt med de parrallel importerede skærme, men virker tekst tv'et ikke vil jeg nok karakterisere det som et no-go.

Jeg kigger på hvad jeg gør, da phillipsen stadig er den største spiller i det her game, og iflg min læsning ikke er parallel importeret. Det er 9K for en 32". Beslutningen må lige tages over de næste dage, og gør jeg ikke det kan jeg jo fortsætte med at lægge penge af til en evt upgrade hvis det er...

diazz, tusind tak for opklaringen af småtingene omkring import skærmene.

noget helt andet.

Nogen der har nogle erfaringer med PFL9603?

Ikke mange foraer har nogle reviews eller tråde på skærmen og kunne godt tænke mig at høre om nogle der har kendskab til den?!!