Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LkJ
Hejsa...

Jeg er også i tvivl om de 2 fjernsyn men det er nu mest pga. mpeg-4 og fremtiden. Jeg har hørt at nogle fjernsyn fra samsung kan udbygges med et slags kort man kan sætte ind i siden og wupti så har man mpeg-4 i sit fjernsyn. Er det overhovedet rigtigt????
Eller skal man købe en boks i fremtiden som bliver nødt til at stå nedenunder fjernsynet når mpeg-4 bliver en realitet????

Hilsen

Lone
Af mejersken
Langt de fleste nye skærme kan tilføres mpeg4 funktionalitet
det kræver bare et CA modul (CAM)

Men det nemmeste (og bedste pt.) er at købe et fjernsyn hvor mpeg4 dekoderen er indbygget, hvis der ønskes mpeg4.

Hvis du køber w4000 skal du sætte billed profilen til biograf, da det giver de mest kildetro farver.
Senest rettet af mejersken 30 jun 2008, 10:39, rettet i alt 1 gang.
Af kasperdall
synes i at 100hz gir et mere bedre billede end fuld hd + Bravia engine 2?
Af xenon
Diazz skrev:Min bekymring mht til Sony ligger nok at den ikke har 100 hz ved igen. jeg ved ikke hvor meget det kommer til at betyde :s
40" og op efter har 100Hz.

Jeg har selv kigge MEGET på disse skærme de sidste par måneder og er kommet frem til at W4000 er bedst til mine behov - den har lav input lag - det har A656 ikke.
Af xenon
Diazz skrev:haha går nok yakken , til design til side.
100 hz, er det noget man kommer til at mangle ved film med hurtige bevægelser , spil som fx ps3 og PC?
her er input lag nok værre - desuden har begge TV "movie-mode" eller hvad det nu hedder - hvor der køres ned til 24fps
Af Diazz
xenon kan du komme med et link hvor der står at 40" har 100 hz for synes sq ikke rigtig jeg kan finde det nogen steder :(
Af supervizor
xenon skrev:
Diazz skrev:Min bekymring mht til Sony ligger nok at den ikke har 100 hz ved igen. jeg ved ikke hvor meget det kommer til at betyde :s
40" og op efter har 100Hz.

Jeg har selv kigge MEGET på disse skærme de sidste par måneder og er kommet frem til at W4000 er bedst til mine behov - den har lav input lag - det har A656 ikke.
Jeg mener bestemt ikke Sony's W4000 modeller overhovedet har 100Hz på nogle af deres størrelse.. Correct me if I'm wrong.
Mht. input-lag har A656'ne rigtig meget, ja. Hvilket er noget l*rt. Den kan dog komme op på F96's nivea vha. PC-mode /VGA, men det er stadig ikke godt nok. Ironisk nok har jeg fundet ud af at A656'en kan forstå Full HD fra VGA, hvilket Sony'en mig bekendt ikke kan. Og det er sgu meget rart hvis man har en bærbar der kan klare Full HD, men ingen HDMI eller DVI stik på den.
Tja, nu har jeg så alligevel taget og købt Samsung's 52" A656, da Sony'en jeg skulle have var under transport beskadiget, og jeg skulle have ventet længe på en ny sending.
+ pga. denne review (på ungarsk desværre, men jeg er oprindeligt fra Ungarn, så jeg læste det rub & stub) som påstår at mht. 52" W4000 vs. 52" A656 er Samsungen stort set en lille smule bedre til alt, undtagen i lyden.
http://www.avforum.hu/index.php?showtopic=1079
Hvor naturligvis gaming er ret meget bedre med Sony'en også..