Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg har købt et Samsung 42c96hd i metro som havde et problem med periodisk udfald.
Med sjældne mellemrum blev tv'et sort, og kom tilbage efter 4-5 sekunder, som om det (meget) kortvarigt havde mistet strømmen. Jeg fik et nyt fra metro, men samme problem, dog lidt sjældnere.

Er der andre, som har haft tilsvarende oplevelser?

Metro oplyste at nogle få andre havde haft tilsvarende problem.

Jeg tror, at det kan være en kombination af noget fejlstrøm/udfald af signal eller lignende fra andre tilslutninger (video, DVD, surroundforstærker, kabel-tv?).

Ellers MEGET fint TV til prisen: 7.500 kr.

Nåh - fik pengene retur, og skal nu lede efter nyt...;;)

I øvrigt: Utrolig god behandling i Metro (aalborg)

vh Raketten
Af Nick_S
Har sendt en del Samsung TV til rep for noget lignende samme fejl.

Vil anbefale dig Panasonic PX80 eller LG PG6000. Pana'en yder bedre mens LG'ens ydre er bedre (hvis du forstår sådan en lille én?! ;))
Af kskruger
Nick_S skrev:Har sendt en del Samsung TV til rep for noget lignende samme fejl.

Vil anbefale dig Panasonic PX80 eller LG PG6000. Pana'en yder bedre mens LG'ens ydre er bedre (hvis du forstår sådan en lille én?! ;))
Ingen mærker er helt fejlfrie, f.eks. har en del ejere af Panasonic PX70, har efter 1 års brug begyndt at få "døde" linjer i deres skærme.

Hvis du stadige er hug på Samsung, så kik på de nye plasma fra dem. De er klart bedre end det 42c96hd du havde hjemme. Og så er det faktisk billigere. kr. 6990,-
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=354818

Ellers ville jeg også anbefale PX80 og PG6000, af samme grunde som Nick_S.
Af Zacho
Hey.
Jeg har nogenlunde samme problem på mit Samsung af samme model, men kun når jeg benytter DVD afspiller gennem HDMI.. Jeg synes dog ikke fejlen er væsentlig og har valgt at "leve" med det.. Jeg gav nu også kun 3500kr for mit fordi det har været en demo vare.. Jeg blev også tilbudt at jeg kunne få pengene tilbage, men synes ikke det er det værd.
Af raketten
Til Zacho: For 3.500 kr. ville jeg også have beholdt mit!!! Det er jo vildt billigt.

Om det skal være Samsung eller Panasonic? Jeg synes egentligt billedet var fint på mit 42C96HD, men havde set forskellen på det og 42Q96HD i hifiklubben. Og kunne godt se, at Q modellen var bedre. Hvis Panasonic PX80 er ligeså godt, så bliver det det eller Q modellen.
Jeg tror jeg starter ny tråd om det.

Så denne tråd kan fortsætte med "sort skærm" problematikken.

Min sorte skærm kom (med sjældne mellemrum - nogen gange en hel dag uden) både når jeg så TV, Video og DVD. Den ene gang midt i en EM-kamp. DET er ikke til at leve med...

Jeg overvejede at beholde det, men var bange for at det blev værre f.eks efter garantiperioden.