Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ttkthomsen
Hej Alle

Jeg har købt ovenstående tv den 30. maj 2007. Nu er jeg så i den uheldige situation at der er kommet en lille grøn stribe ned gennem skærme (næsten midt på skærmen). Antager at det en lodret gruppe pixels det er stået af (uden overhoved at have forstand på det). Men mit spørgsmål er så:

Er der andre der har oplevet det med sådan et tv (generel fejl)?

Det er jo over et år siden jeg købte det hvad så med garanti, skal det laves på min regning (kan det mon så betale sig) og skal det leveres til det lokale panasonic center til rep eller et andet sted (købte det via en netbutik)?

Håber der er nogen der kan hjælpe.

MVH
Tonning
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Reklamationsretten er jo på 2 år og ikke 1. Derudover tror jeg at Panasonic yder 2 års garanti, hvis TVet ikke er parallelimporteret.

Under alle omstændigheder skal du henvende dig til den forhandler du købte produktet af og høre hvem der skal varetage reperationen.
Af ttkthomsen
Tak jeg har kontaktet forhandler og han ville sende en mand ud og hente det mandag så det var jo super service - nu må vi så se hvad de siger til fejlen og hvem der skal betale ;;)
Af Parappa
Du skal selvfølgelig ikke betale, medmindre du selv har forårsaget fejlen, hvilket det ikke lyder til ;)
Af ttkthomsen
Nej, det håber jeg heller ikke, de kommer og henter det i morgen. Det fantastisk er jo så at vi ikke har været hjemme hele lørdagen og halvdelen af søndagen hvorfor tv har været slukket. Dette har medført at en grønne stribe er forsvundet :s . Nu har jeg så haft det stående tændt hele dagen for at få striben igen men den udebliver (hvor er det bare typisk). Når men der må jo være tale om en eller anden periodisk fejl på tvet, men mon de kan måle det eller de blot tænder det og konstatere at det virker og der ingen stribe er.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nah... det tror jeg ikke du skal regne med, at man kan måle, desværre.
Af AcesUp
Forskellen på reklamations ret og garanti...
Hvordan kan den uddybes?

ved godt det sikkert betegnes som et dumt spørgsmål.

men gad sgu godt vide lidt om det og forhandlerne får jo deres 2 års reklamationsret til at lyde som om det er en garanti hvilket det jo selvfølgelig ikke er.

Dækker reklamationsretten klare fejl i tv´et såsom at det lige pludselig ikke virker og er det nærmest det eneste eller hvad, mens garantien vel vil dække alle fejl inklusiv mindre fejl?

Altså hvis man køber panasonics px80 gennem f.eks multimediaworld og det efter 5 måneder ikke gider tænde mere er man så bare på røven eller dækker reklamations retten her eller er det too bad , du skulle have haft en garanti?
Af kasper_j
Reklamationsretten er opdelt i 2 faser.

De første 6 måneder er formodnings perioden, her formodes det at fejlen/manglen var til stede ved købet - er forhandleren uenig i dette, er det om til ham at dokumenter at han har ret.

De sidste 18 måneder er det op til kunden at påvise at fejlen/manglen skyldes omstændigheder der var til stede ved købet (at fejlen ikke skyldes almindeligt brug f.eks. kan man ikke forvente at en t-shirt der bruges hver dag holder mere end 2 år).

"Garanti" er et meget løst defineret begreb, som kort kan betegnes som: "noget ekstra ud over det du allerede er garanteret i købeloven" - Så når et firma kun skriver "2 års garanti" er det faktisk lidt misvisende, for 2 års garanti mod hvad?

Sluttetligt vil jeg anbefale dig, at kigge lidt omkring efter folks erfaringer med Multimediaworld/Getmore (samme ejer) - generelt tales der om lange leveringstider på varer som var angivet som på lager (udsættelse efter udsættelse), utroligt svære at komme i kontakt med når det drejer sig om reklamations ret, manipulerede med sin egen rating på trustpilot osv. osv.
Af AcesUp
ok takker.

Lyder som om Cinemagic er et bedre valg udfra hvad jeg kan læse herinde og at de ekstra 400kr er godt givet ud..
Af ttkthomsen
En lille opdatering, jeg har talt med Servicecentergruppen der forstå rep. af tvet. De har konstateret at panelet i tvet er defekt så de har bestilt et nyt!
Af ttkthomsen
Jeg kan lige lukke tråden med at fortælle at jeg i dag har fået tv'et tilbage fra rep og der var tale om et defekt panel (der er åbenbart en del der har oplevet dette med tv'et!).

MVH
Thomsen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
godt at du fik afklaring på det og fik skærmen fikset.